اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نماینده عراقی مردم را به ناکام گذاشتن تلاش برای طایفه‌گرایی فراخواند

خبرگزاری فارس: قتیبة الجبوری یکی از نمایندگان پارلمان عراق مردم کشورش را به ناکام گذاشتن تلاش برخی گروه‌ها در راستای ایجاد بحران‌های سیاسی و مشکلات طایفه‌ای فراخواند.

نماینده عراقی مردم را به ناکام گذاشتن تلاش برای طایفه‌گرایی فراخواند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از بغداد، قتیبة الجبوری یکی از نمایندگان پارلمان عراق و رئیس ائتلاف «العراقیه آزاد» مردم کشورش را به ناکام گذاشتن تلاش برخی گروه‌ها در راستای ایجاد بحران‌های سیاسی و مشکلات طایفه‌ای فراخواند.

وی از تلاش برخی احزاب و جریان‌های سیاسی برای سیاسی کردن موضوع دستگیری تعدادی از محافظان رافع العیساوی وزیر دارائی عراق و سوء استفاده از آن برای دامن زدن به فتنه طایفه‌ای ابراز تاسف کرد.

الجبوری اظهار داشت: متاسفانه برخی طرف‌ها در تلاش برای سیاسی کردن دستگیری تعدادی از محافظان العیساوی بوده و می‌کوشند از آن برای دامن زدن به بحران‌ها و فتنه‌های طایفه‌ای سوء استفاده کنند در حالی که ما با تلاش و همکاری عشایر عراق و نیروهای امنیتی و نیز مردم وطن دوست، ریشه این مشکلات را قطع کرده‌ایم همانطور که یک غده خطرناک از بدن بیمار بیرون آورده می‌شود.

این نماینده پارلمان عراق تاکید کرد: مردم عراق که در گذشته نزدیک با نقشه تقسیم عراق مقابله کرده و آن را ناکام گذاشتند اکنون نیز باید به پا خاسته و با تقویت ارزش‌ها و اصول ملی و میهنی که فراتر از خواسته‌های قومی و طایفه‌ای است، در برابر هرگونه تلاش برای ایجاد طایفه گرایی بایستند.

همه در برابر قانون یکسان هستند

الجبوری تصریح کرد: محافظان العیساوی، نوری مالکی نخست وزیر عراق و اسامه النجیفی رئیس پارلمان و نیز سایر وزیران و مسئولان عراق، همگی در برابر قانون یکسان هستند بنابراین نباید مسائل قضائی را وارد سیاست کرده و با آن بر اساس تعارفات و یا رعایت احساسات اهل تسنن، شیعیان، کردها و عرب‌ها و غیره رفتار کرد.

وی اظهار داشت: اختلافات با آرامش و گفت‌وگو قابل حل است به شرطی که در مورد قانون سازش نشود و یا مسائل قضائی را خط قرمزی دانست که هیچ کس نباید از آن عبور کند و نباید آن را وارد سیاست کرد.

همچنین هیچ کس نباید سخنگوی اهل تسنن یا شیعه شده و خود را در این خصوص صاحب اختیار بداند زیرا وجهه سمبلیک یک سیاستمدار و مسئول در خدمات او به اهل تسنن، شیعیان، کردها و مسیحیان و نیز ترکمان‌ها و سایر گروه‌ها نهفته است.

الجبوری خطاب به مردم سامرا آنان را به خودداری از تشدید مواضع و ایجاد تنش و سوق یافتن به سمت حامیان طایفه گرایی و نیز فتنه انگیزان فراخوانده و گفت: مردم سامرا رنج‌های زیادی را از سوی اشغالگران آمریکایی متحمل شده و از سازمان القاعده و سایر تروریست‌ها، آسیب‌های فراونی دیدند.

وی ابراز امیدواری کرد که مردم سامرا با توجه به ویژگی‌های قابل ستایش و برخورداری از اصول و ارزش‌های والای اخلاق عربی در صف مقدم حفظ وحدت ملت و خاک عراق قرار بگیرند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول