اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور ارتقای امنیت جامعه حمل و نقل

160 کلاه ایمنی و کاور به موتورسواران روستایی تویسرکان اهدا شد

خبرگزاری فارس: امروز به‌منظور ارتقای امنیت و سلامت جامعه 160 کلاه ایمنی و کاور رایگان به موتورسواران روستایی تویسرکان اهدا شد.

160 کلاه ایمنی و کاور به موتورسواران روستایی تویسرکان اهدا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، پیش از ظهر امروز با حضور مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های همدان، معاون فرماندار و بخشدار مرکزی تویسرکان در مسجد صاحب‌الزمان (عج) روستای نجفیه به مناسبت روز حمل و نقل و به‌منظور ارتقای سلامت و امنیت جامعه رانندگان به موتورسواران روستایی 160 فقره کلاه ایمنی و کاور رایگان اهدا شد.

نماینده حمل و نقل و پایانه‌های شهرستان تویسرکان در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان با اشاره به اهدای کلاه ایمنی و کاور به موتورسواران روستایی شهرستان، اظهار داشت: این طرح با هدف ارتقای امنیت، رفاه و سلامت فعالان در عرصه حمل و نقل و کاهش نرخ مرگ‌ و میر در عرصه کاری رانندگی و جاده اجرایی شد.

رضا ونایی با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی و آموزش همگانی برای تأمین سلامت رانندگان و جامعه، تصریح کرد: توزیع کلاه‌های استاندارد ایمنی نقشی با اثرگذاری بالا در کاهش نرخ ضریب تلفات رانندگی و ایمنی بیشتر راکبان موتورسیکلت دارد.

وی استفاده از کلاه ایمنی استاندارد یکی از عوامل اصلی و مهم امنیت دانست و متذکر شد: عدم استفاده ابزارهای ایمنی از سوی موتورسواران بیشترین خسارت مادی و معنوی را ابتدا به رانندگان و در مرحله بعدی متوجه خانواده‌ها و اجتماع می‌شود.

نماینده حمل و نقل و پایانه‌های شهرستان تویسرکان افزود: کلاه‌های غیراستاندارد امکان حفاظت از سر افراد هنگام حادثه را ندارند و در برخی موارد منجر به شدت جراحات جسمی می‌شود پس باید کاربران در خرید این وسیله ضروری حفاظتی دقت و توجه لازم را لحاظ کنند.

توزیع 1000 کتابچه و بروشور آموزشی بین موتورسواران

وی، از توزیع یک هزار جلد کتابچه و بروشور آموزشی در بین رانندگان برون‌شهری برای آموزش و آگاه‌سازی فعالان و کاربران وسایط نقلیه خبر داد و اضافه کرد: مهمترین آیتمی که نیازمند آموزش برای نهادینه‌ شدن در حوزه حمل و نقل است فرهنگ به‌کارگیری و دلایل رعایت کردن این مهم است.

ونایی با اشاره به اینکه آموزش ایمنی باید از سنین کودکی آغاز شود، اذعان کرد: در صورتی که فرهنگ استفاده از وسیله نقلیه از کودکی در خانواده به فرزندان آموزش داده شود فرد در بزرگسالی و هنگام استفاده از وسیله نقلیه موتور دچار حادثه ناگوار نمی‌شود.

آموزش و فرهنگسازی رانندگی در 6 مدرسه ابتدایی روستای تویسرکان

وی با بیان اینکه آموزش کودکان در تویسرکان با همکاری آموزش و پرورش در شش مدرسه ابتدایی روستایی در حال اجرا است، ابراز داشت: آموزش ترافیکی به کودکان شامل برنامه‌‌هایی است که به کودکان یاد می‌دهد تا کاربرانی با رفتار ایمن‌تری باشند.

انتهای پیام/89010/ر20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول