اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کانون کارگری مازندران:

کارگران ساختمانی کارت هوشمند می‌گیرند

خبرگزاری فارس: دبیر کانون کارگری مازندران و رئیس انجمن ساختمانی بابل گفت: به‌زودی کارگران ساختمانی دارای کارت هوشمند می‌شوند.

کارگران ساختمانی کارت هوشمند می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، مهدی پورچالی ظهر امروز در دیدار با امام جمعه بابل اظهار داشت: بر اساس ماده 131 قانون کار دفتر انجمن ساختمانی بابل با حضور بیش از 800 کارگر در سال 89 در بابل تأسیس و فعالیت خود را آغاز کرد.

وی دو شاخصه مهم اعضای هیئت‌ مدیره این انجمن را از جنس کارگر بودن و فی سبیل‌الله کار کردن برشمرد و ادامه داد: هدف از تشکیل انجمن ساختمانی، پیگیری خواسته‌های مشروع و قانونی کارگران شامل رفاه اجتماعی، بیمه، مشکلات معیشتی، اقتصادی، حفظ و صیانت از جان انسان‌ها بوده است.

دبیر کانون کارگری مازندران با اشاره به اینکه فعالیت انجمن در 3 حوزه مهم شهرستانی، استانی و کشوری انجام می‌شود به اقدامات انجمن در حوزه بابل اشاره و خاطر نشان کرد: انعقاد قرارداد با فروشگاه‌ها، درمانگاه‌ها، مواد غذایی، صنعتی، پزشکی و خدماتی، تهیه و تدوین قرارداد کار با توجه به آیین‌نامه‌ها، یکپارچه‌سازی نرخ دستمزدهای شغل‌های مختلف ساختمانی، راه‌اندازی سایت خبری و اطلاع رسانی همایش‌های کارگران ساختمانی، انعقاد قرارداد برای بیمه تکمیلی کارگران بیمه شده و پالایش بیش از 18 هزار و 850 خانواده کارگر ساختمانی و فصلی از جمله این اقدامات بوده است.

پورچالی بیان داشت: بازرسی از محل کار کارگران ساختمانی برای اجرایی کردن نکات ایمنی، معرفی کارگران به سازمان‌های فنی و حرفه‌ای و تأمین اجتماعی، برگزاری 3 همایش بزرگ برای کارگران با دعوت از مسئولان و اهدای جوایز به کارگران نمونه، تشکیل شورای سازش برای بررسی شکایات و اختلاف‌های کارگر و کارفرما از دیگر اقدامات انجمن در حوزه شهرستان است.

خزانه‌دار کانون ساختمانی مازندران افزود: راه‌اندازی کانون استان و تشکیل انجمن در همه شهرهای مازندران که از 4 انجمن در سال 89 به 25 انجمن ارتقا داده شد، تشکیل کانون استانی، برقراری ارتباط با مسئولان استانی و پیگیری خواسته‌های مشروع و قانونی اعضا، قانون رفع موانع بیمه کارگران، ایجاد جلسات با اداره کل تأمین اجتماعی، سازمان فنی و حرفه‌ای، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اقدامات اساسی در حوزه استانی است.

پورچالی تشکیل کانون کشوری را از مهم‌ترین اقدامات حوزه کشوری انجمن برشمرد و عنوان کرد: جلسات متعدد با معاونان وزارت کار برای بررسی موضوعات مختلف کارگری، جلسات متعدد با مدیرعامل صندوق تأمین اجتماعی و معاونان، حضور مستمر در مجلس شورای اسلامی و پیگیری رفع موانع بیمه کارگران ساختمانی، پیگیری برای تهیه کارت هوشمند کارگران ساختمانی، پیگیری مکرر سهام عدالت کارگران، حضور در کمیسیون بهداشت مجلس به عنوان نماینده کارگران کشور برای ارائه پیشنهادات برای رفع موانع بیمه کارگران ساختمانی از دیگر اقدامات دفاتر انجمن ساختمانی کارگران است.

وی صیانت از جان نیروی کار را مهم‌ترین دغدغه انجمن برشمرد و یادآور شد: در راستای تحقق بخشیدن به این امر دوره‌های آموزشی برای کارگران توسط انجمن برگزار می‌شود.

دبیر کانون کارگری مازندران در پایان با تأکید بر اینکه حفاظت از جان کارگران وظیفه همه مسئولان است، بیان داشت: امیدواریم برای ایجاد ایمنی کارگران همه مسئولان به ویژه فرمانداری، شهرداری و نظام مهندسی با ما همکاری داشته باشند.

انتهای پیام/86009/ذ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول