اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کار و اشتغال پارس جنوبی خبر داد

اشتغال 21 هزار نیروی بومی در پارس جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیر کار و اشتغال پارس جنوبی از اشتغال 21 هزار نیروی بومی در پارس جنوبی خبر داد.

اشتغال 21 هزار نیروی بومی در پارس جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، حجت‌الاسلام عبدالله حاجیانی در همایش تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی در دانشگاه پیام نور عسلویه اظهار داشت: اشتغال نیروهای بومی در منطقه پارس جنوبی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان منطقه ویژه و مسئولان پارس جنوبی است و در این راستا تلاش‌ها و پیگیری‌های ارزشمندی انجام گرفته است.

وی افزود: تربیت نیروهای متخصص بومی متناسب با مشاغل مورد نیاز در پارس جنوبی امری مهم و لازم است و موجبات بهبود وضعیت اشتغال جوانان استان می‌شود.

مدیر کار و اشتغال پارس جنوبی با ارائه آماری از دانشگاه‌های استان بوشهر گفت: هم‌اکنون در استان بوشهر در رشته حقوق 3 هزار دانشجو داریم و 3 هزار مهندس شیمی نیز مازاد بر نیاز نیز در دانشگاه‌ها داریم که برای آنها شغلی پیش‌بینی نشده و همین امر در آینده به معضلی برای استان تبدیل خواهد شد.

این مسئول ابراز داشت: هم‌اکنون 10 درصد نیروهایی که در دانشگاه‌های استان بوشهر تحصیل کرده‌اند، رشته تحصیلی آنها متناسب با شغلشان است و این معضل بزرگی است.

وی از اشتغال 21 هزار نیروی بومی در پارس جنوبی خبر داد و گفت: در منطقه پارس جنوبی در جذب نیروی بومی از نظر تعداد رو به افزایش هستیم و هم‌اکنون 21هزار نفر نیروی بومی در این منطقه مشغول به کار هستند.

حاجیانی اضافه کرد: نیروهای مورد نیاز پروژه‌های در دست اجرا در پارس جنوبی بیش از این تعداد است که در صورت دارا بودن تخصص‌های لازم مشغول به کار می‌شوند و از دانشگاه‌ها انتظار داریم در این عرصه همکاری کنند.

این مسئول یادآور شد: اشتغال جوانان در مشاغل مرتبط با رشته تحصیلی آنها اهمیت زیادی دارد و موجبات موفقیت استان و کشور می‌شود و باید به این سمت حرکت کنیم.

بر اساس این گزارش، همایش تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی با حضور استادان و صاحب‌نظران و مسئولان دانشگاه پیام نور و مدیران ارشد پارس جنوبی در دانشگاه پیام نور عسلویه برگزار شد.

انتهای پیام/2451/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول