اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سنندج تأکید کرد

لابی‌گری نفس مطبوعات کردستان را بریده ‌

خبرگزاری فارس: مدیرفرهنگ و ارشاد اسلامی سنندج با انتقاد از عدم مسئولیت برخی دستگاه‌های اجرایی استان و سوء استفاده کارکنان دستگاه‌های متولی امور توزیع آگهی‌های دولتی در استان، گفت: لابی‌گری نفس مطبوعات کردستان را بریده‌ است.

لابی‌گری نفس مطبوعات کردستان را بریده ‌

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حمیدرضا گوهری پنج‌شنبه شب در نشست هم‌اندیشی اصحاب رسانه با استاندار کردستان در سنندج اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین چالش‌های فراروی نشریات محلی در استان کردستان توزیع نامتوازن آگهی‌های دولتی و سوء استفاده تعدادی خاص از این منابع است.

وی افزود: متأسفانه در بدنه دستگاه‌های متولی توزیع آگهی‌های دولتی استان شاهد لابی‌گری‌ها و ایجاد برخی روابط بین کارکنان و نمایندگان تعدادی از نشریات سراسری در استان هستیم.

گوهری خاطرنشان کرد: بر اساس دستورالعمل ابلاغی از هیئت دولت و به منظور حمایت از نشریات محلی و ویژه‌نامه‌های نشریات سراسری که به صورت محلی چاپ می‌شود باید آگهی‌های دولتی به این سو هدایت یابد اما متأسفانه تاکنون این امر در استان تحقق نیافته و اعتراضات بسیاری را از سوی نشریات محلی استان فراهم کرده‌ است.

مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سنندج در ادامه اظهار داشت: علاوه بر وجود لابی‌گری‌ها و دلال بازی‌ها در سطح کارکنان دستگاه‌های متولی توزیع آگهی‌های دولتی کردستان متأسفانه بسیاری از مدیران استان نیز شناختی از نشریات محلی و قابلیت‌ها و توانمندی‌های آنان نداشته و ذهنیت غالب آنان به سوی روزنامه‌های کثیرالانتشار سراسری است.

وی افزود: تازمانی که این نگاه‌ها عوض نشود این وضعیت بهبود نخواهد یافت لذا اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکنون جلسات متعددی را با مدیران دستگاه‌های متولی امر و مدیران مسئول نشریات محلی و نمایندگی‌های نشریات کثیرالانتشار سراسری برگزار کرده و در آینده نزدیک این وضعیت سامان خواهد یافت.

مسئول روابط عمومی استانداری کردستان نیز در ادامه این نشست از خدمات خبرنگاران استان در حوزه‌های مختلف تقدیر کرد و افزود: خوشبختانه در عرصه خبرگزاری‌ها و فضای سایبر دارای جایگاه خوبی در کشور هستیم و خبرنگاران در این حوزه فعالیت گسترده‌ای دارند اما متأسفانه در حوزه نشریات محلی به دلیل ضعف بنیه مالی نشریات استانی شاهد مشکلات عدیده‌ای هستیم.

مرتضی جوانمردی افزود: روابط عمومی استانداری کردستان همواره آمادگی خود را برای حمایت و خدمت‌رسانی به اصحاب رسانه استان اعلام کرده و می‌کند.

انتهای پیام/79006/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول