اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر بنیاد مسکن شهرستان فیروزآباد خبر داد

بهره‌برداری از 2 پروژه بهسازی روستایی در فیروزآباد

خبرگزاری فارس: مدیر بنیاد مسکن شهرستان فیروزآباد از اجرای دو پروژه بهسازی در مناطق روستایی این شهرستان خبر داد.

بهره‌برداری از 2 پروژه بهسازی روستایی در فیروزآباد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس، پیمان صمدی با اعلام اینکه دو پروژه بهسازی در روستاهای گنک و ببروکان از توابع بخش میمند شهرستان فیروزآباد با موفقیت اجرا و به اتمام رسیده اظهار داشت: با اتمام این دو پروژه روستایی چهره این مناطق دگرگون و نقش محرومیت از آنها زدوده شده است.

به گفته وی، پروژه بهسازی روستای گنک شامل 620 متر کانیو، 700 متر مربع زیرسازی آسفالت و 1250 متر مربع پیاده‌روسازی بوده که با اعتباری بالغ بر یک ‌میلیارد و 288 هزار و 120 میلیون ریال به اتمام رسیده است.

این مسئول ادامه داد: همچنین بهسازی معابر روستایی ببروکان شامل 540 متر تک‌لبه، 555 متر کانیو، 4 هزار و 181 متر مربع زیرسازی آسفالت و 260 متر مربع پیاده‌روسازی و 244 متر مربع دیوارچینی بوده است.

صمدی گفت: اجرای دو پروژه بهسازی در این مناطق پس از اجرای طرح مقاوم‌سازی مسکن روستائیان به انجام رسیده است تا با اجرای هر دو پروژه شاهد تکمیل مراحل عمران و آبادانی این روستاها باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد که با اختصاص اعتبارات لازم بتوانیم فازهای بعدی طرح بهسازی روستایی را اجرایی کنیم.

ادامه واگذاری زمین به واجدان شرایط در روستای جایدشت

مدیر بنیاد مسکن شهرستان فیروزآباد همچنین از آغاز نام‌نویسی متقاضیان جدید دریافت مسکن در روستای جایدشت از توابع بخش مرکزی این شهرستان خبر داد.

صمدی افزود: پس از اجرای مراسم قرعه‌کشی و واگذاری 170 قطعه زمین در شهرک بوستان روستای جایدشت از توابع بخش مرکزی این شهرستان، هم‌اکنون مراحل نام‌نویسی جدید از متقاضیان در حال انجام است.

به گفته وی، روستای جایدشت یکی از روستاهای بزرگ استان فارس محسوب می‌شود که جمعیت قابل توجهی را در خود جای داده و همچنین سرریز جمعیت مناطق عشایری لامرد، خنج و قیروکارزین را در برگرفته است.

مدیر بنیاد مسکن فیروزآباد خاطرنشان کرد: در این روستا با یک‌هزار و 500 خانوار، مشکل کمبود زمین احساس می‌شد که بنیاد مسکن این شهرستان با تملک اراضی مورد نظر مانع افزایش قیمت آن در این روستا شد.

وی اذعان داشت: سال گذشته نیز در نخستین مرحله واگذاری 170 قطعه زمین به واجدان شرایط تحویل شد که مهمترین عامل در جلوگیری از روند مهاجرت روستائیان به شهرهای بزرگ است.

انتهای پیام/2448/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول