اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری استان اردبیل:

9 دی به استکبار فهماند تا به فکر نفاق و توطئه نباشد

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری استان اردبیل گفت:‌ با خروش جاودانه ملت ایران در 9 دی استکبار جهانی در این روز به احتضار افتاد و برای همیشه از حضور این ملت درس عبرتی گرفت تا دیگر به فکر نفاق و توطئه نباشد.

9 دی به استکبار فهماند تا به فکر نفاق و توطئه نباشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ساسان ناطق پیش از ظهر امروز در کارگاه هنرمندان گرافیک که به ثبت رویداد 9 دی اقدام کردند، ‌اظهار داشت:‌ در این روز با شکوه که همه ملت از زن و مرد، خرد و کلان و کودک، جوان و بزرگسال به میدان آمده بودند مردم در ید واحده نظام کفر را پس زدند و به فتنه‌گران داخلی و خارجی درس عبرتی دادند تا دیگر دست از شیطنت و تهدیدات علیه این ملت بردارند.

وی ماندگاری این حماسه بزرگ را در سایه هنرمندی افراد با ذوق و خلاق توصیف کرد و افزود: این رویداد و واقعه باید برای نسل‌های آینده با زبان هنری که نشأت گرفته از روح ایمان و دیانت است، روایت شود که در همین زمینه کارگاه حماسه به همت حوزه هنری استان برپا شده تا در آستانه 9 دی این حماسه ماندگار در قالب هنر گرافیک با حضور بیش از 35 هنرمند تجلی واقعی پیدا کند.

ناطق یکی از رموز 9 دی را تجلی دینداری این ملت در کنار شجاعت، صبر و استقامت توصیف کرد و ادامه داد: مردم ما بعد از تحمل چند ماه شیطنت ایادی استکبار و فریب‌خوردگان داخلی به دنبال اهانت به ساحت سیدالشهدا (ع) این بار کاسه صبرشان سر آمد و با ندای بلند و حرکت خروشان سعی کردند استکبار جهانی را که در صدد فتنه‌انگیزی بود در نقطه اوج استیصال و درماندگی قرار دهند.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل با یادآوری اینکه در 9 دی مردم وفادار ایران در صحنه اتحاد و همدلی یک بار دیگر اوج دلدادگی‌های خود را نشان دادند، خاطرنشان کرد: حوزه هنری با هدف ثبت حماسه‌های ماندگار مردم در قالب آثار هنری اقدام به برگزاری کارگاه هنرمندان گرافیست کرده است تا در این بستر هنری بار دیگر هنرمندان انقلابی با آرمان‌های نظام اسلامی و همچنین بصیرت و ولایت‌مداری به عنوان ارکان پایدار این نظام عهدی دوباره ببندند.

9 دی نشانی از عمق ولایت‌مداری ملت دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سرپرست فرمانداری مشگین‌شهر نیز در مراسم گرامیداشت یوم‌الله 9 دی در مشگین‌شهر بیان کرد: 9 دی به عنوان انقلاب سوم این ملت در تاریخ پرفراز و نشیب انقلاب اسلامی جاودانه مانده و از این روز به عنوان نشانی از عمق ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری یاد می‌شود.

سید حمید عباداللهی اضافه کرد: باید نقاط برجسته این رویداد تاریخی در کتاب‌های درسی و همچنین هنرهایی که خلق می‌شود به نسل آینده انتقال یابد چرا که در این روز دشمن به عمق تأثیرپذیری ولایت در این کشور و بصیرت این ملت پی برد و بیش از گذشته سرافکنده و سرشکسته شد.

فرماندار شهرستان نیر هم در مراسمی مشابه حماسه 9 دی را درس عبرتی فراموش‌نشدنی برای دشمنان نظام توصیف کرد و یادآور شد: ‌با این حماسه یک بار دیگر مخالفان نظام و اصل ولایت فقیه به برکت بصیرت و آگاهی مردم از صحنه روزگار محو شده و به زباله‌دان تاریخ روانه شدند.

میر فخرالدین زاهد به حضور یکپارچه ملت در 9 دی به عنوان یک رسالت تاریخی در دفاع از ارزش‌های اسلام ناب محمدی اشاره کرد و گفت: ‌به دلیل آن که عاشورا سرمایه معنوی همه ما است مردم بدون توجه به جناح، گروه‌بندی و حرکت خاص سیاسی مقتدرانه به صحنه آمدند و نمایشی از دلدادگی خود را به آرمان‌های انقلاب اسلامی، ولایت فقیه و رهبری معظم انقلاب به نمایش گذاشتند.

وی افزود:‌ مردم مؤمن و انقلابی ایران همیشه مدافع سرسخت ولایت فقیه بوده و تبلیغات سوء دشمن را در مسیر تضعیف جایگاه رفیع اسلامی خنثی کردند.

زاهد به برگزاری همایش سراسری 9 دی در مصلای نیر اشاره کرد و اظهار داشت: در سومین سالگرد این حماسه تاریخی و در دفاع از حریم اسلام و ولایت فردا برنامه‌ای از ساعت 10 صبح در نیر برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه نمین نیز در گرامیداشت روز بصیرت ملت ایران تصریح کرد: برای پشتیبانی از ولایت فقیه نباید نسبت به حماسه 9 دی بی‌تفاوت باشیم.

عظیم سرداری به برگزاری نشست‌های مختلف روشنگری و بصیرت‌افزایی در گرامیداشت 9 دی و فضاسازی‌های تبلیغاتی و محیطی در سطح شهر در پاسداشت این حماسه ماندگار اشاره کرد.

انتهای پیام/62001/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول