اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور:

رسالت نماز جمعه تقویت بصیرت است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با اشاره به اینکه نماز جمعه چشم دل را بینا می‌کند، گفت: یکی از رسالت‌های مهم نماز جمعه تقویت بصیرت مردمی است.

رسالت نماز جمعه تقویت بصیرت است

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی ظهر امروز در مراسم کلنگ‌زنی مصلای بزرگ بابل‌کنار در شهر مرزیکلا اظهار داشت: نماز جمعه یک عبادت است، عبادتی که با سیاست آمیخته شده و عبادی و سیاسی است.

وی با اشاره به اینکه ولی فقیه متولی اصلی نماز جمعه در کشور است، بیان داشت: در زمان غیبت حضرت ولی عصر (عج) رهبر فرزانه انقلاب این بار سنگین را به دوش کشیده و در نماز جمعه بینش و بصیرت مردم را تقویت می‌کنند.

تقوی به فتنه سال 88 و حماسه 9 دی اشاره و تصریح کرد: مقام معظم رهبری در فتنه 88 و بعد از آن تاکید کردند بصیرت‌ها را تقویت کنیم، چرا که کسی که بصیرت نداشته باشد، در دام توطئه و فتنه گرفتار می‌شود.

وی بیان داشت: بصیرت یک نعمت الهی است که باعث روشن‌بینی و روشنگری چشم و دل انسان شده و آنها را از انحرافات نجات می‌دهد.

تقوی اذعان داشت: یکی از وظایف مهم نماز جمعه دعوت نمازگزاران به تقوا است، چرا که هر کسی تقوا داشته باشد قدرت تشخیص حق و باطل در وی افزایش یافته و به آسانی در دام شیطان گرفتار نمی‌شود.

  وی بیان داشت: سران فتنه 88 از زمره رهروان امام خمینی (ه) و ولایت بودند اما به بیراهه رفتند چون تقوا و بصیرت نداشتند اما در مقابل خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، بسیجیان با پیروی از ولایت فقیه حماسه 9 دی را خلق کردند.

تقوی خاطر نشان کرد: تقویت بصیرت مردم یکی از رسالت‌های بسیار مهم نماز جمعه است که باید از سوی ائمه جمعه مورد توجه قرار گیرد.

وی احداث مصلی در بابل‌کنار را بیانگر روحیه مذهبی و دینی مردم این منطقه برشمرد و افزود: از سوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور مبلغ 150 میلیون تومان برای احداث مصلای بابل‌کنار اختصاص می‌یابد.

انتهای پیام/86009/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول