اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار صومعه‌سرا خبر داد

اختصاص 84 میلیارد ریال اعتبار عمرانی به صومعه‌سرا

خبرگزاری فارس: فرماندار صومعه‌سرا از اختصاص 84 میلیارد و 293 میلیون ریال اعتبار عمرانی در سال جاری به این شهرستان خبر داد.

اختصاص 84 میلیارد ریال اعتبار عمرانی به صومعه‌سرا

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، میرزا حسینعلی‌زاده عصر امروز در جلسه کمیته برنامه‌ریزی این شهرستان با گرامیداشت حماسه خودجوش و مردمی 9 دی، اظهار کرد: 9 دی در راستای سرکوب فتنه ایادی داخلی و خارجی با هوشمندی مقام معظم رهبری و مشارکت مردم به یک حماسه بصیرتی بزرگ در تاریخ کشور ثبت شد.

*چشم دشمن در حماسه 9 دی کور شد

وی افزود: چشم‌های آمریکا و صهیونیسم که عاملان اصلی فتنه 88 بودند در روز حماسی 9 دی به دلیل وسعت شکوه بصیرت و ولایت‌مداری ملت کور شد.

فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه رشت و صومعه‌سرا از جمله شهرستان‌های پیشتاز در خلق حماسه بصیرت و ولایت‌مداری 8 دی بودند، تصریح کرد: خلق حماسه 8 و 9 دی به دشمن ثابت کرد که ملت پس از 33 سال از عمر انقلاب همچنان حافظ و پشتیبان آرمان‌های نظام و رهبری هستند.

*روند ساخت پروژه‌های امانی صومعه‌سرا تسریع یابد

وی در ادامه با اشاره به اهمیت برپایی کمیته‌های برنامه‌ریزی در شهرستان‌ها و بحث و تبادل نظر درباره ردیف اعتبار هر کمیته، متذکر شد: همواره برنامه‌ریزی در حوزه‌های عمرانی و فرهنگی نیازمند تخصیص اعتبار به صورت کارشناسی شده دارای اهمیت و ضرورت خاصی بوده است.

حسینعلی‌زاده با تاکید بر اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی صومعه‌سرا باید محاسبه‌های دقیق و کاملی از روند پروژه‌های عمرانی خود را ارائه دهند، گفت: این اقدام کمک موثری برای تخصیص سنجیده اعتبار به هر کمیته و دستگاه اجرایی است.

وی به مکاتبه‌های اخیر در بدنه اجرایی صومعه‌سرا اشاره کرد و ادامه داد: تمام مدیران صومعه‌سرا اطلاعات پروژه‌های خود در زمینه تعداد، کل اعتبار مأخوذه و نیازمند و درصد پیشرفت فیزیکی آن را در مدت کوتاهی به فرمانداری این شهرستان ارائه کنند.

فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه مدیران کنترل بیشتری بر پروژه‌های امانی این شهرستان داشته باشند، خاطرنشان کرد: روند ساخت و ساز پروژه‌های امانی در اختیار پیمانکاران صومعه‌سرا باید با سرعت بیشتری انجام شود.

*تخصیص 20 درصد اعتبار میانگین گیلان به صومعه‌سرا

وی با اشاره به اعتبارات اختصاص یافته به صومعه‌سرا در سال جاری اظهار کرد: اعتبارات عمرانی سال جاری صومعه‌سرا نسبت به سال گذشته بسیار کاهش یافته است.

حسینعلی‌زاده از تخصیص 20 درصد اعتبار میانگین استان به صومعه‌سرا خبر داد و یادآور شد: میانگین اعتبار سال گذشته صومعه‌سرا بالغ بر 77 درصد بود.

وی این کاهش را متوجه شرایط بد اقتصادی کنونی در کشور دانست و اذعان کرد: هنر مدیران دستگاه‌های اجرایی در شرایط تحریم اقتصادی، اجرای پروژه‌ها با هزینه‌های کم اما با کیفیت است.

مقام عالی دولت در صومعه‌سرا با بیان اینکه سال گذشته این شهرستان از 10 منبع مشمول اخذ اعتبار بود، تصریح کرد: بالغ بر 121 میلیارد و 668 میلیون ریال مجموع کل اعتبار صومعه‌سرا از 10 منبع مذکور در سال گذشته بود.

*اختصاص 84 میلیارد ریال اعتبار عمرانی به صومعه‌سرا

وی با تصریح بر اینکه صومعه‌سرا در سال جاری تنها از سه منبع اعتبارات استانی، دو درصد نفت و گاز و توسعه روستایی مشمول اخذ اعتبار عمرانی است، یادآور شد: اکنون بالغ بر 225 پروژه عمرانی در صومعه‌سرا در حال انجام است.

حسینعلی‌زاده مجموع اعتبارات عمرانی تخصیص یافته در سال جاری به 225 پروژه صومعه‌سرا را بالغ بر 84 میلیارد و 293 میلیون ریال عنوان کرد و ادامه داد: این میزان اعتبار در 16 فصل و 41 برنامه برای صومعه‌سرا به تصویب رسیده است.

وی درباره قوانین سنواتی مربوط به مدیران دستگاه‌های اجرایی، اذعان کرد: بی‌‌اطلاعی برخی از مدیران از ضوابط این قوانین سنواتی روند اجرای وظایف در حیطه بودجه را با مشکل مواجه کرده است.

فرماندار صومعه‌سرا با تاکید بر فراگیری مدیران این شهرستان از ضوابط اجرایی و اعتباری حوزه خود، افزود: کمیته‌های اجرایی بودجه و منابع مالی پروژه‌ها را در خلاف محور اصلی هزینه نکنند.

*جابه‌جایی 50 میلیون تومان اعتبار عمرانی در صومعه‌سرا

وی، قوانین برنامه پنجم توسعه را چراغ راه مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی دانست و گفت: مدیران صومعه‌سرا با توجه به محدودیت‌های اعتباری پروژه‌های عمرانی این شهرستان نسبت به یکدیگر تعامل و همبستگی داشته باشند.

حسینعلی‌زاده به تقاضای برخی مدیران در جابه‌جایی ردیف اعتبارات عمرانی صومعه‌سرا، تصریح کرد: امسال بالغ بر 50 میلیون تومان اعتبار عمرانی در صومعه‌سرا جابه‌جا شده است.

به گفته وی، این جابه‌جایی‌ها با رایزنی‌های قبلی برای تکمیل پروژه‌های در حال اتمام و بهره‌برداری در صومعه‌سرا صورت گرفته است.

انتهای پیام/84003/ت40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول