اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان:

ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف محوری‎ترین برنامه هفته وقف است

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف، آبادانی بقاع متبرکه و گزارش عملکرد یکساله اوقاف به عموم مردم از محوری‎ترین برنامه‎های هفته وقف محسوب می‎شود.

ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف محوری‎ترین برنامه هفته وقف است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام سیدمحمدجواد رئوف‎سیدنژاد عصر امروز در جلسه توجیهی و هماهنگی برنامه‎های هفته وقف، هیئت امنا و مدیران مراکز فرهنگی بقاع متبرکه در شبستان مبارکه امامزاده عبدالله شهرستان گرگان اظهار داشت: این حق مردم است که بدانند یک سازمان به وسعت اداره اوقاف و امور خیریه چه اموری را باید انجام بدهد و چه اموری را انجام داده است.

وی هیئت امنا و مدیران مراکز فرهنگی را از مهمترین ارکان در تبیین ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف در جامعه و مردم معرفی کرد.

حماسه 9 دی سومین انقلاب کشور است

مدیرکل اوقاف وامور خیریه گلستان ضمن گرامیداشت ایام‌الله 9 دی؛ این حماسه بزرگ را سومین انقلاب کشور یاد کرد و افزود: 9 دی حماسه‎ای بی‎نظیر بود که مردم در دفاع از حریم ولایت بدون اینکه دعوتی از طرف نظام شوند حماسه‎ای به‌ یادماندنی خلق کردند.

رئوف‎سیدنژاد به روایت مشهوری از پیامبر اعظم (ص) اشاره کرد و بیان داشت: انسان‎ها و مسلمانان باایمان از دنیا نمی‎روند مگر اینکه امام زمان خویش را بشناسند و اگر این شناخت حاصل نشود یقیناً به مرگ جاهلیت خواهند مرد.

وی مطیع بودن و دوستدار بودن امام را نشانه‎ای از ولایت‎پذیری خواند و ابراز داشت: گاهی اوقات بعضی افراد فقط دوستدار امام هستند اما نسبت به دشمنان امام بی‎تفاوتند و عده‎ای نیز با دشمنان امام دشمنی می‎کنند ولی نسبت به دوستی امام بی‎تفاوت هستند که هیچکدام از این دو گروه ارزش ندارند.

مردم در حماسه 9 دی به اطاعت از رهبری برخاسته و از دشمنان دین بیزاری جستند

مدیرکل اوقاف وامور خیریه گلستان خاطرنشان کرد: دوستداران امام باید با تولی و تبری در کنار یکدیگر قرار بگیرند در غیر این صورت دوست داشتن آنها بی‎ارزش است.

رئوف سیدنژاد یادآور شد: از صدر اسلام تا قضیه فتنه 88 خیلی از افراد اینگونه بودند یعنی دوست امام بودند اما نسبت به دشمنان امام کاری نداشتند، در جنگ صفین نیز حب به امام علی (ع) در دلشان بود اما نسبت به معاویه بی‎تفاوت بودند لذا دور امام علی (ع) را خالی کردند و از امام امت جدا شدند.

وی اظهار داشت: در فتنه 88 نیز عده‌ای دوستی با امام را در دل می‎پروراندند اما بیزاری هم در گفتار و رفتارشان از فتنه‎گران نجستند که این بی‌ارزش است.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه گلستان در پایان گفت: اما مردمی که حماسه 9 دی را آفریدند به اطاعت از رهبری برخاسته و از دشمنان دین بیزاری جستند که این عمل ارزشمند و قابل ستایش است.

انتهای پیام/2307/ت40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول