اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با پیشرفت ‌45 ‌درصدی

اولین شبکه جمع‌آوری فاضلاب روستایی شوتاور به مرحله اجرا رسید

خبرگزاری فارس: مدیر آبفار کهگیلویه با بیان این‌که اولین شبکه جمع‌آوری فاضلاب روستایی استان در شوتاور کهگیلویه به مرحله اجرا درآمد، از پیشرفت 45 درصدی شبکه تصفیه‌خانه فاضلاب روستای شوتاور خبر داد.

اولین شبکه جمع‌آوری فاضلاب روستایی شوتاور به مرحله اجرا رسید

سید کرامت‌الله کشاورز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه با بیان این‌که اولین شبکه جمع‌آوری فاضلاب روستایی استان در روستای شوتاور شهرستان کهگیلویه از دو سال پیش به اجرا درآمده است، اظهار داشت: شبکه جمع‌آوری فاضلاب این روستا 100 درصد تکمیل شده است.

مدیر آبفار کهگیلویه ادامه داد: عملیات اجرای این طرح از دو سال پیش به مرحله اجرا در آمده است و از یک سال پیش نیز تصفیه‌خانه فاضلاب این روستا در دست اجرا است.

کشاورز عنوان کرد: پیشرفت فیزیکی این تصفیه‌خانه در حال حاضر 45 درصد است و امیدواریم که با تخصیص اعتبارات، روند پرشتاب‌تری به خود بگیرد.

وی اعتبار هزینه شده در این طرح را هشت میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: حدود هشت میلیارد ریال دیگر برای تکمیل این طرح مورد نیاز است.

مدیر آبفار کهگیلویه اظهار داشت: چند عامل از جمله خانوارهای زیاد این روستا که شامل 350 خانوار می‌شوند و نیز مخلوط شدن فاضلاب این روستا با آب‌های سطحی و کشاورزی پایین دست باعث شده که فاضلاب این روستا مورد مطالعه و به مرحله اجرا در آید.

کشاورز یادآور شد: با توجه به اهمیت جمع‌آوری فاضلاب‌های روستایی کار مطالعه روستاهای با جمعیت بالا در سطح شهرستان در دست اجرا است.

وی خاطرنشان کرد: با اتمام و جمع‌بندی مطالعات در این زمینه و بر اساس اولویت، کار جمع‌آوری فاضلاب‌ها به وسیله شبکه فاضلاب و تصفیه آن‌ها آغاز خواهد شد.

این مسئول در آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه با اشاره به این‌که استان کهگیلویه و بویراحمد جزو معدود استان‌هایی است که جمعیت روستایی بالایی دارند، عنوان کرد: یکی از خدمات مهمی که می‌تواند به بحث بهداشت عمومی و نیز ارتقای سطح سلامت در روستاها کمک شایانی کند، ساماندهی فاضلاب‌های روستایی است.

کشاورز ادامه داد: جنس کار ما ایجاب می‌کند که به تمامی روستاها سرکشی و از نزدیک مشکلات آب شرب و ساماندهی آن‌ها را پیگیری کنیم.

وی گفت: روستاهای زیادی در سطح شهرستان وجود دارند که از فاضلاب‌های رها شده رنج می‌برند و انتظار می‌رود که همه مسئولان اعم از شبکه بهداشت، مسکن روستایی و آب و فاضلاب روستایی با همکاری هم سعی در رفع این معضل بهداشتی کنند.

 

انتهای پیام/82008/م20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول