اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت توزیع برق چهارمحال و بختیاری:

استفاده از کابل‌های خودنگهدار مانع تخریب محیط زیست می‎شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت توزیع برق چهارمحال و بختیاری گفت: جلوگیری از تخریب محیط زیست از مزایای استفاده از کابل‌های خودنگهدار است.

استفاده از کابل‌های خودنگهدار مانع تخریب محیط زیست می‎شود

رحمت‌الله حمامیان امروز در گفت‌‎وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: کاهش قطعی‌های ناشی از خطاهای گذرا و دائم در شبکه‌های توزیع انرژی الکتریکی، کاهش خطر آتش سوزی در مناطق مشجر و جلوگیری از تخریب محیط زیست از مزایای استفاده از کابل‌های خودنگهدار است.

این مسئول افزود: بهبود وضعیت بهره‌برداری از شبکه‌ها به دلیل کاهش اتفاقات و حوادث ایجاد شده بر روی آنها، افزایش ایمنی در هنگام کار بر روی خطوط، کاهش خسارات و ضایعات ناشی از برق گرفتگی از دیگر مزایای استفاده از کابل‌های خودنگهدار است.

حمامیان افزایش پایداری شبکه در مقابل خطاهای ناشی از وزش باد و طوفان را از دیگر این مزایا برشمرد و گفت: امکان زیباسازی شهری با توجه به امکان عبور کابل‌های خود نگهدار از بین درختان واقع در مسیر شبکه و یا عندالزوم نصب آن روی دیوار با یراق آلات ویژه از دیگر مزایای استفاده از کابل‌های خودنگهدار است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق چهارمحال و بختیاری با اشاره به دیگر مزایای استفاده از کابل‌های خودنگهدار، ابراز داشت: عدم امکان استفاده‌های غیر مجاز از برق، کاهش قابل توجه قیمت تمام شده احداث شبکه‌های فشار ضعیف با کابل خودنگهدار در مقایسه با شبکه‌های دارای خطوط فاقد عایق، امکان واگذاری انشعاب، نگهداری و سرویس خطوط در حالت برقدار از دیگر این مزایا محسوب می‎شود.

این مسئول در ادامه همچنین با اشاره به معایب شبکه‎های با کابل خودنگهدار، گفت: عیب‌یابی این شبکه‌ها سخت بوده و زمان بیشتری می‎برد و انشعاب‎گیری از این شبکه‌ها سخت‎تر است.

حمامیان با اشاره به راهکارهای صرفه جویی مصرف برق برای مشترکین، ابراز داشت: مدیریت مصرف برق شامل مجموعه‌ای از فعالیت‌های به هم پیوسته بین صنعت برق و مشترکین آن به منظور منطقی کردن مصرف برق است تا بتوان با کارآیی بیشتر و هزینه کمتر به مطلوبیت یکسانی در زمینه برق دست یافت.

وی خاطرنشان کرد: بدین ترتیب هم عرضه کننده برق و هم مصرف کننده آن به سود بیشتری دست خواهند یافت البته این نکته را باید متذکر شد که هدف از مدیریت مصرف برق کاهش میزان تولید و کاستن از رفاه جامعه نیست بلکه کاربرد منطقی و بخردانه انرژی الکتریکی و استفاده صحیح از آن است که نتیجه آن حفظ و حتی افزایش تولید و رفاه جامعه خواهد بود.

انتهای پیام/68001/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول