اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار داراب:

فضای سبز شهر داراب رو به خشکی است

خبرگزاری فارس: شهردار داراب گفت: 50 درصد فضای سبز داراب به امید باران زنده است و در صورت عدم حفر چاه تا بهار امسال به فضای زرد تبدیل می‌شود.

فضای سبز شهر داراب رو به خشکی است

ابوذر علی یاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در داراب اظهار داشت: چاه آب غیرشرب واقع در میدان الله داراب که قبل از انقلاب حفر شده و شش هکتار از فضای سبز ورودی این شهر، بلوار امام‌خمینی (ره) و بلوار گلزار شهدا را آبیاری می‌کرد به دلیل افت شدید آب سفره‌های زیر زمینی خشک شده است.

وی ادامه داد: چاه آب غیر شرب واقع در میدان انقلاب که در مرکز شهر داراب قرار دارد و علاوه بر آبیاری فضای سبز موجود در میدان باغ ملی و میدان انقلاب، آب مورد نیاز تانکرهای آتش‌نشانی، خدماتی و آبرسان به درختان حاشیه خیابان‌ها را تامین می‌کرده نیز، تنها سه لیتر در ثانیه آب دارد.

علی یاری با بیان اینکه آب مورد نیاز جنگل 54 هکتاری و فضای سبز شهر داراب از طریق چهار چاه واقع در بلوار اندیشه، میدان انقلاب و میدان الله تامین می‌شده است افزود: آب چاه‌های بلوار اندیشه برای جنگل و فضای سبز بالای شهر استفاده می‌شود و هم‌اکنون برای تامین آب مورد نیاز تانکرهای خدماتی و فضای سبز جنوب شهر با مشکلات جدی مواجه هستیم.

وی تصریح کرد: به دلیل اینکه این دو چاه بسیار قدیمی بوده و روزگاری برای تامین آب شرب مردم مورد استفاده قرار می‌گرفته است شرکت آب و فاضلاب جابه‌جایی این چاه‌ها را در اختیار خود گرفته، بنابراین نه می‌توان پروانه جابه‌جایی گرفت و نه کف‌شکنی کرد.

شهردار داراب با اشاره به اینکه اکنون تانکرهای آتش‌نشانی از چاه بهشت مجتبی که در شش کیلومتری شهر داراب است استفاده می‌کنند خاطرنشان کرد: در صورت بروز حریق در مرکز شهر، به خاطر اینکه این تانکرها در فاصله 10 کیلومتری تا چاه آب قرار دارند، مردم با مشکلات جدی مواجه می‌شوند.

وی با بیان اینکه در محدوده جنوب شهر داراب حتی چاه آب شخصی نیز برای کرایه دادن به شهرداری وجود ندارد از مسئولان استانی منابع آب و استانداری خواست برای نجات فضای سبز این شهر چاره‌ای بیندیشند در غیر این صورت تا بهار امسال نیمی از فضای سبز داراب خشک می‌شود.

علی یاری از چند نامه‌نگاری با اداره امور آب داراب مبنی بر اختصاص یک یا دو چاه به فضای سبز این شهر خبر داد و افزود: از این نامه‌ها تاکنون که نتیجه‌ای نگرفته‌ایم اما همچنان پیگیر موضوع هستیم.

رئیس اداره امور آب داراب نیز در این زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: چاه میدان الله غیرمجاز است چراکه در سال‌های گذشته جابه‌جایی آن توسط شرکت آب و فاضلاب صورت گرفته و باید این چاه پر می‌شده است.

امین خلیقی ادامه داد: مسئولان شهرداری و شورای شهر داراب می‌توانستند در سال‌های 73 تا 80 برای این چاه پروانه بگیرند اما این کار را انجام نداده و حق و حقوق دولت را پرداخت نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه اداره امور آب بر مشکل شهرداری مبنی بر تامین آب فضای سبز واقف است افزود: در صورت همکاری شهرداری و پیگیری موضوع توسط آنها تا یک ماه آینده مجوز حفر یک چاه در میدان الله برای آنها صادر می‌شود.

خلیقی در مورد چاه آب میدان انقلاب نیز گفت: تاکنون هیچ نامه‌نگاری با امور آب در مورد چاه میدان انقلاب نشده و در صورت دریافت درخواست شهرداری طبق قانون عمل می‌کنیم.

انتهای پیام/2448/غ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول