اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت اربعین حسینی صورت می‌گیرد

برگزاری برنامه‌های عزاداری در حرم حضرت معصومه

خبرگزاری فارس: مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس قم برنامه‌های اربعین حسینی(ع) در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(سلام‌الله علیها) را اعلام کرد.

برگزاری برنامه‌های عزاداری در حرم حضرت معصومه

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) حجت‌الاسلام روح‌الله فاطمی‌نسب اظهار داشت: همچون سال‌های گذشته در اربعین حسینی(علیه‌السلام) ویژه برنامه‌هایی در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری آیین عزاداری در شب اربعین، بعد از نماز مغرب و عشا با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی و مدیحه‌سرایی سید مهدی میرداماد در حرم مطهر گفت:‌ صبح اربعین نیز بعد از نماز صبح، قرائت زیارت عاشورا توسط سید مهدی میرداماد و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی برگزار می‌شود.

مدیر امور رسانه و اطلاع‌رسانی آستان مقدس قم افزود: چهاردهم دی‌ ماه همزمان با اربعین حسینی(علیه‌السلام) مراسم سوگواری از ساعت 9 صبح با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین میرشفیعی و مدیحه‌سرایی مداحان اهل‌بیت(ع) آقایان سید علی حسین‌نژاد و منصور زمان‌شعار در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود.

وی با اشاره به قرائت دعای اربعین توسط حجت‌الاسلام ضیائی قبل از نماز ظهر و عصر روز اربعین، از برگزاری آیین عزاداری و سوگواری سیدالشهدا(ع) با سخنرانی حجج اسلام بیگدلی و میردامادی و مدیحه‌سرایی حسن سلیمانی از ساعت 15 و 30 دقیقه در این روز خبر داد.

حجت‌الاسلام فاطمی‌نسب ادامه داد: پنجشنبه 14 دی‌ماه شام اربعین حسینی(علیه‌السلام) مراسم عزاداری و سوگواری به همراه قرائت دعای کمیل با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی و مدیحه‌سرایی حسن اخباری برگزار خواهد شد.

وی در پایان با بیان اینکه تمام برنامه‌های اعلام شده در شبستان حضرت امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(سلام‌‌الله علیها) برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: از شب اربعین حضرت سید‌الشهدا(علیه‌السلام) تا پایان ماه صفر، هر شب بعد از مراسم عزاداری و سوگواری آیین قرائت یک جزء قرآن کریم هدیه به اباعبد‌الله الحسین(علیه‌السلام) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2258/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول