اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خلیل‌آباد خبر داد

جمع‌آوری 2 میلیون مترمکعب آب سیلاب‌ها در خلیل‌آباد

خبرگزاری فارس: فرماندار خلیل‌آباد از جمع‌آوری دو میلیون متر مکعب آب سیلاب‌ها در شهرستان خلیل‌آباد خبر داد.

جمع‌آوری 2 میلیون مترمکعب آب سیلاب‌ها در خلیل‌آباد

به گزارش خبرگزاری فارس از خلیل‌آباد، علی‌اصغر مرادزاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران در خلیل‌آباد اظهار کرد: از محل اعتبارات طرح توسعه کشاورزی فرصت بسیار مناسبی برای کشاورزی منطقه به وجود آمده است.

وی با بیان اینکه 80 هکتار آبیاری قطره‌ای این شهرستان در سال 90 در حال حاضر به بیش از 500 هکتار افرایش یافته است گفت: خلیل‌آباد در مسیر چندین محور ارتباطی به استان‌های مختلف قرار دارد و امسال برای نخستین سال در سطح 100 هکتار باغات انار طرح اورگانیک (تولید محصول بدون استفاده از کود شیمیایی) اجرا شد.

مرادزاده افزود: 250 واحد استخر کشاورزی شهرستان در سال قبل و امسال از نزولات آسمانی ذخیره‌سازی شد که با استفاده از این ذخیره‌سازی کشاورزان عایدی خوبی را داشتند.

فرماندار خلیل‌آباد 85 درصد مردم منطقه خلیل‌آباد را کشاورز و دامدار ذکر کرد و گفت: در سال زراعی جاری از 6 هزار هکتار باغات انگور بیش از 150 هکتار انگور و بیش از 30 تن کشمش برداشت و تولید شد.

وی افزود: امسال از کل تولید انار خزر این شهرستان 900 تن انار در بازار میوه شهرداری تهران از تولید به مصرف با قیمت نازل از این شهرستان بفروش رسید که درآمد خوبی نصیب باغداران شد.

انتهای پیام/70002/ح10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول