اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تربت جام:

زیارت اربعین فلسفه قیام عاشورا را برای همگان بیان می‌کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه تربت جام گفت: زیارت اربعین فلسفه قیام عاشورا را برای همگان بیان می‌کند و رذالت‌های دشمنان اسلام را به همگان نمایان می‌کند.

زیارت اربعین فلسفه قیام عاشورا را برای همگان بیان می‌کند

حجت‌الاسلام سیدعلی موسوی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد ضمن تسلیت به مناسبت اربعین حسینی و شهادت 72 تن از یاران امام حسین(ع) ،‌اظهار کرد: شهدای واقعه عاشورا و امام حسین(ع) از ویژگی‌هایی برخوردار بودند که از نظر مکتب اهل بیت و دیگر امامان دارای جایگاه خاصی هستند و عزاداری این حضرت نیز با دیگر ائمه تفاوت‌های فراوانی دارد.

وی ادامه داد: امام حسن عسگری تاکید فراوانی بر زیارت اربعین امام حسین(ع) کرده‌ است و می‌بینیم که در این زیارت امام حسین (ع) جانش را ایثار کرد تا بندگان را از گمراهی و ضلالت نجات دهد.

موسوی‌فر خاطر نشان کرد: اسلام اموی و بنی‌امیه که اسلام بدوی بود در مقابل اسلام ناب علوی مردم را منحرف کرد و مردم در تشخیص شدیدا به اشتباه افتاده بودند و در گمراهی بودند، لذا امام حسین(ع) با شهادت خود و خطابه‌های قبل از شهادت و همچنین سخنرانی‌های امام سجاد(ع) و حضرت زینب در این میان در به فرجام رسیدن واقعه عاشورا و نشان دادن بدی‌های امت بنی‌امیه نقش بسیار کلیدی داشتند.

امام جمعه تربت جام افزود: فداکاری‌های امام حسین(ع) دین را زنده کرد و نقش آن در زنده نگه داشتن دین اسلام کاملا ویژه و منحصر به فرد است، زنده نگه داشتن دین اسلام و گرامیداشت روز عاشورا و اربعین، در حقیقت تلاشی در راستای زنده نگه داشتن دین اسلام و مبارزه با دشمنان دین و معنویت است.

وی ادامه داد: اگر واقعه عاشورا و سخنرانی‌های امام حسین و حضرت سجاد نبود مطمئنا اسلام از مسیر خود منحرف شده بود.

موسوی‌فر بیان کرد: دستگاه‌های تبلیغاتی بنی‌امیه بعد از شهادت امام حسین(ع) و همچنین اسارت اهل بیت پیامبر از سه محور شروع به تخریب شخصیت امام حسین(ع) کردند آنان سعی کردند با انتساب القابی همچون دزد، کافر، دروغگو به سرور جوانان بهشت به مردم تلقین کنند که آقا اباعبدالله الحسین(ع) چنین کسی بوده تا هم سرپوشی بر جنایات خود گذاشته باشند و هم جلو قیام‌های مردمی در دفاع از خون حضرت سیدالشهداء(ع) را گرفته باشند.

امام جمعه تربت جام ادامه داد: عاشورا تنها محدود به سالی نیست که اتفاق افتاده است، عاشورا هر سال زنده است و از زنده بودنش نه تنها محرم، بلکه صفر را نیز زنده نگه داشته است، چهلمین روز شهادت امام حسین(ع) که در تاریخ جاری است و ایستایی ندارد نمایانگر رشادت‌ها و ایثار امام حسین و یارانش است.

انتهای پیام/70018/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول