اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان:

بیش از 1000 روستای لرستان از نعمت آب آشامیدنی برخوردار هستند

خبرگزاری فارس: معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان گفت: دو هزار و 836 روستا در لرستان وجود دارد که از این تعداد یک‌هزار و 219 روستا با 100 هزار و 572 مشترک تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی استان هستند.

بیش از 1000 روستای لرستان از نعمت آب آشامیدنی برخوردار هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، بهمن شمشیری ظهر امروز در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد با اشاره به اینکه 628 هزار نفر در مناطق روستایی استان لرستان ساکن هستند، گفت: بروز پدیده خشکسال طی چند سال اخیر موجب خشک شدن 50 درصد چشمه‌ها و منابع آبی زیرزمینی در استان شده است.

وی افزود: به طور معمول آب مصرفی و مورد نیاز پنج درصد از جمعیت روستایی استان لرستان با استفاده از تانکرهای سیار حمل آب تأمین می‌شود.

شمشیری یادآور شد: دو هزار و 836 روستا در لرستان وجود دارد که از این تعداد یک‌هزار و 219 روستا با 100 هزار و 572 مشترک تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی استان هستند.

وی افزود: آب آشامیدنی سالم و بهداشتی این روستاها از طریق 466 منبع آب، 354 حلقه چاه، 88 دهنه چشمه و 24 رشته قنات تأمین می‌شود.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان با بیان اینکه بیشترین مشکل کم‌آبی لرستان در شهرهای کوهدشت، خرم‌آباد و نورآباد مشهود است، اظهار داشت: تأمین و توزیع آب از طریق تانکرهای سیار در این مناطق با توجه به تغییر فصول سال متغییر است، به‌طوری که فروردین امسال 57 روستا، شهریور 145 روستا و آذرماه امسال 87 روستا از طریق تانکر آبرسانی شدند.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان گفت: 144 هزار و 72 مترمکعب آب با استفاده از 18 دستگاه تانکر سیار طی سال‌جاری در سطح این روستا‌ها توزیع شده است.

شمشیری افزود: برای جبران کمبود آب آشامیدنی در مناطق روستایی لرستان 360 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

انتهای‌پیام/2304/م30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول