اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین:

31 خانه عالم در قزوین در حال احداث است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین گفت: 31 خانه عالم در مناطق محروم استان در حال احداث است.

31 خانه عالم در قزوین در حال احداث است

حجت‌الاسلام علی عباسی نظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: اکنون 31 خانه عالم برای استقرار روحانیون در مناطق و روستاهای محروم استان قزوین در حال احداث است که بعد از پایان عملیات اجرایی این خانه‌ها روحانیون برای تبلیغ مفاهیم دینی و احکام اسلامی بین مردم در آن مستقر می‌شوند.

وی با بیان اینکه اکنون 43 روحانی در خانه‌های عالم در مناطق و روستاهای محروم استان قزوین مستقر هستند، اظهار داشت: 29 نفر از آنان به عنوان روحانی مستقر و 14 نفر دیگر با عنوان طرح هجرت در این خانه‌ها مستقر شده‌اند.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین خاطرنشان کرد: تعداد شش خانه عالم در مناطق و روستاهای محروم استان به دلیل کمبود روحانی بلااستفاده است که باید این مشکل را با تربیت روحانی در حوزه‌های علمیه برطرف کرد.

این مسئول اذعان داشت: باید 30 خانه عالم دیگر نیز در مناطق و روستاهای محروم استان قزوین احداث ‌شود تا نیاز استان به ساخت این خانه‌ها برای استقرار روحانیون برطرف شود.

نظری با اشاره به اینکه خانه‌های عالم فقط در روستاها و مناطق محروم از جمله بویین‌زهرا، تاکستان، طارم و الموت احداث شده است، ادامه داد: هزینه ساخت هر یک از این خانه‌ها قبل از تورم سال جاری 45 میلیون تومان بوده است که بعد از این تورم با افزایش قیمت مصالح ساختمانی هزینه احداث این خانه‌ها نیز افزایش می‌یابد.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین با بیان اینکه زمین خانه عالم توسط مردم روستاها و مناطق محروم قزوین اهدا می‌شود، یادآور شد: عملیات اجرایی احداث این خانه‌ها توسط بنیاد مسکن و بسیج‌ سازندگی و بهره‌برداری از آن توسط سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در مناطق محروم استان قزوین به روحانی برای تبلیغ و ترویج معارف دین اسلام نیاز مبرم وجود دارد، خاطرنشان کرد: با ساخت خانه‌های عالم روحانیون با برپایی نماز، سخنرانی، مراسم‌های دینی و مذهبی، آموزش قرآن کریم و بیان احکام شرعی نیازهای فکری، روحی و عقیدتی آنان را برطرف می‌کنند.

نظری خاطرنشان کرد: روحانیون با خانواده در روستاها و مناطق محروم مستقر می‌شدند که به دلیل نبود خانه عالم با مشکلاتی از جمله تامین مسکن مواجه بودند که اکنون با ساخت این خانه‌ها مشکلات آنان برطرف شده و راحت‌تر می‌توانند در این مناطق حضور یابند.

انتهای پیام/77009/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول