اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور مجلس و استان‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور:

اداره‌کل کتابخانه‌های استان قزوین در کشور شاخص است

خبرگزاری فارس: معاون امور مجلس و استان‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: اداره‌کل کتابخانه‌های استان قزوین در مقایسه با سایر استان‌های کشور از نظر کیفی و فنی در جایگاه بالایی قرار دارد و شاخص است.

اداره‌کل کتابخانه‌های استان قزوین در کشور شاخص است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سیدجواد سادات فاطمی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین که امروز در کتابخانه امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، اظهار داشت: نگاه ما به مسئولیت و پست اداری در دین مبین اسلام و در جمهوری اسلامی و حکومت اسلامی نگاه فرصت برای بهره‌مندی بیشتر از دنیا نیست. بلکه نگاهی برای بهره‌مندی از فرصت برای خدمت بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه به صورت طبیعی در یک جامعه هر فردی  باید نقشی را ایفا کند، گفت: در یک جامعه بشری همه انسان‌ها نمی‌توانند در یک سطح و جایگاه عمل کنند بلکه باید در سمت‌ها و پست‌های مختلف قرار گیرند و انجام وظیفه کنند تا جامعه به سمت پیشرفت سوق پیدا کند.

این مسئول با بیان اینکه خداوند متعال همه انسان‌ها را به گونه‌ای در معرض آزمایش قرار می‌دهد، افزود: خداوند متعال بر این اساس درجه‌بندی‌ها و مسئولیت‌های مختلفی به انسان‌ها داده است تا هر یک از آن‌ها را از طریق جایگاهی که در آن قرار گرفته‌اند، مورد امتحان و آزمایش قرار دهد.

معاون امور مجلس و استان‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اضافه کرد: بنا بر این هیچ ضرورتی ندارد که همه انسان‌ها در پست‌های کلیدی و حساس جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنند قرار گیرند تا مورد آزمایش واقع شوند.

فاطمی ادامه داد: همان طور که افراد کلیدی و صاحب منصب یک جامعه از طرف خداوند متعال مورد آزمایش قرار می‌گیرند، یک خدمتگزار عادی جامعه نیز در سمتی که قرار گرفته است مورد آزمایش قرار می‌گیرد تا مشخص شود که آیا در این موقعیتی که قرار گرفته است وظیفه خود را به درستی انجام می‌دهد یا نه.

وی با بیان اینکه خمیرمایه افراد با بالا رفتن پست و مقام تغییری نمی‌کند، عنوان کرد: حتی ممکن است فرد به لحاظ معنوی با ارتقای پست، سقوط کند ولی در طبقات پایین‌تر، متدین‌تر باشد. لذا همیشه توصیه شده است وقتی که مرتبه اجتماعی افراد بالا می‌رود، سعی کنند از نظر معنوی خود را بالا ببرند.

این مسئول با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در این زمینه عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره تأکید کرده‌اند که افراد باید توجه داشته باشند که با بالارفتن موقعیت اجتماعی و پست شغلی خود، معنویت خود را نیز افزایش دهند تا از خطر سقوط کردن نجات پیدا کنند.

معاون امور مجلس و استان‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور افزود: منظور رهبر معظم انقلاب از سقوط، سقوط معنوی است نه سقوط مادی، زیرا چنین فردی در جایگاه خود نخواهد توانست به وظایف خود به درستی عمل کند. بنابراین باید به معنویات وجود خود بیشتر توجه کند.

فاطمی با تأکید بر اینکه همه ما باید به این توصیه رهبری توجه داشته باشیم، بیان کرد: قطع یقین اگر انسان چنین طرز فکری داشته باشد و براساس این طرز تفکر عمل کند، چون به وظیفه خود عمل کرده است،  آسوده خاطر جایگاه خود را به دیگری واگذار می‌کند.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) در وصیت نامه خود فرمودند "با دلی آرام و قلبی مطمئن این دنیا را ترک می کنم"، یادآور شد: امام خمینی (ره) این سخن را فرمودند زیرا در دوران رهبری خود با وجود تراکم کار  و مسئولیت و مسائل مختلفی که وجود داشت؛ حتی یک بار نیز قرائت قرآن و نماز شب را ترک نکردند.

این مسئول در ادامه با تقدیر از عملکرد مدیرکل سابق کتابخانه‌های عمومی استان قزوین اظهار کرد: مراسم امروز، یک مراسم تودیع محسوب نمی‌شود بلکه برنامه‌ای برای تقدیر و تشکر از کسی است که در این حوزه اقدامات خوبی داشته است و حضور فردی با توان و با تجربه همچون مدیر سابق کتابخانه‌های استان در کنار مدیر جدید این حوزه، پرثمر خواهد بود.

انتهای پیام/77001/ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول