اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان خبر داد

ارائه 350 هزار نفرساعت آموزش‌ فنی و حرفه‌ای به زندانیان در کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کردستان از ارائه 350 هزار نفرساعت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به زندانیان استان در سال‌جاری خبر داد.

ارائه 350 هزار نفرساعت آموزش‌ فنی و حرفه‌ای به زندانیان در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج سیدجمیل احمدی دوشنبه شب در پنجمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان در سنندج اظهار کرد: بسیاری از جوانان به دلیل نداشتن شغل و بیکاری به دام اعتیاد گرفتار می‌شوند.

به گفته وی، ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به جوانان ضمن ایجاد ظرفیت لازم برای ورود آنان به بازار کار مانع از حرکتشان به سمت آسیب‌هایی همچون مصرف مواد مخدر می‌شود.

وی تصریح کرد: به همین منظور در راستای ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به افراد جامعه به ویژه در سکونت‌گاه‌های غیر رسمی و روستاهای استان اقدامات بسیار خوبی در استان انجام شده است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان تصریح کرد: ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به زندانیان به منظور توانمندسازی آنان برای ورود به بازار کار بعد از اتمام دوره محکومیتشان از دیگر اقدامات ارزشمندی است که از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای در سطح کشور و استان دنبال می‌شود.

احمدی از اجرای طرح جدیدی با عنوان "دوره‌های بازار محور" در استان خبر داد و گفت: به منظور تشویق و ترغیب جوانان به سمت فراگیری آموزش‌های فنی وحرفه‌ای و ورود آنان به بازار کار این طرح که در آن هم به بحث آموزش، تولید و فروش توجه شده در این استان اجرا می‌شود.

به گفته وی، استان کردستان به عنوان استان پایلوت به همراه چهار استان برای اجرای طرح "دوره‌های بازار محور" انتخاب شده و در این راستا نیز جلسات مختلفی برگزار شده است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به معتادین بهبود یافته را نیز حرکتی ارزشمند برای مقابله با این آسیب اجتماعی دانست و افزود:‌ ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با همکاری ان‌جی‌اوهای که معتادین برای ترک اعتیاد به آنها مراجعه می‌کنند در دستور کار این اداره‌کل قرار گرفته است.

وی در پایان خواستار ایجاد مراکز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در کنار مراکز ترک اعتیاد شد و گفت:‌ اگر بحث ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای همزمان با ترک اعتیاد برای معتادین اجرا شود شاهد بازگشت توانمند آنان به جامعه خواهیم بود.

انتهای پیام/79002/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول