اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

درخواست محرمانه عربستان و قطر از الهاشمی/هزینه‌های میلیاردی برای رهایی از مالکی

خبرگزاری فارس: منابع آگاه از تقلای دوحه و ریاض برای رهایی از دولت کنونی عراق در قبال صرف هزینه‌های هنگفت و میلیارد دلاری و استفاده از معاون سابق رئیس جمهور عراق در این راستا، خبر دادند.

درخواست محرمانه عربستان و قطر از الهاشمی/هزینه‌های میلیاردی برای رهایی از مالکی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «النخیل»، یک منبع آگاه اعلام کرد که «طارق الهاشمی» معاون فراری سابق رئیس جمهور عراق که به طور غیابی به اعدام محکوم شده است، با حمایت ترکیه، 4 میلیون دلار برای حمایت تظاهرات‌های الانبار علیه دولت «نوری المالکی» هزینه کرده است.

از سوی دیگر برخی منابع آگاه اعلام کردند که «ملک عبدالله بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان و شیخ «حمد آل ثانی» امیر قطر از هاشمی خواسته‌اند تا به اختلافات طائفه‌ای در عراق دامن زند.

این منابع اعلام کردند که پادشاه سعودی و امیر قطر، طی نامه‌هایی محرمانه و فوری از هاشمی خواسته‌اند تا به اختلافات طائفه‌ای در عراق دامن زند و زمینه را برای خلاص شدن از دولت مالکی فراهم سازد.

این منابع افزودند: عربستان و قطر بودجه‌های بدون سقفی را برای شعارهای طائفه‌ای در الانبار و نینوا تعیین کرده‌اند.

گفته می‌شود، ملک عبدالله از هاشمی خواسته است که مردم را علیه دولت عراق و تداوم تظاهرات‌های اعتراضی تحریک کند.

چند روزی است که فلوجه، نینوا، الانبار و سامرا شاهد تظاهرات‌های گسترده مردمی علیه دولت مالکی است. تظاهرات‌کنندگان پرچم‌های رژیم سابق دیکتاتوری و ارتش آزادی سوریه را در دست دارند و برخی نیز عکسهای صدام و اردوغان را بلند کرده‌اند و خواستار آزادی محافظان «رافع العیساوی» وزیر دارایی عراق که به دخالت در حملات تروریستی اعتراف کرده‌اند، هستند.

از سوی دیگر یکی از شیوخ استان الانبار اظهار داشت که شیوخ این شهر، موصل و صلاح‌الدین به طور شفاهی به نخست‌وزیر عراق اعلام کرده‌اند که اگر بغداد به آنها در شرکت‌ها و بانک‌های فعال در عراق و خارج آن سهام دهد و حساب‌های بانکی آنها در اردن و امارات را پر کند، به این تظاهرات‌ها پایان خواهند داد. اما مالکی هیچ توجهی به این پیام‌ها نمی‌کند و آنها را جدی نمی‌داند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول