اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان:

مدیران استانی، آموزش و پرورش را درگیر حاشیه نکنند

خبرگزاری فارس: استاندار هرمزگان با بیان اینکه مدیران استانی نباید آموزش و پرورش را درگیر مسائل حاشیه‌ای کنند، گفت: تامین زیرساخت‌های ضروری مدارس اولویت نخست شورای آموزش و پرورش استان است.

مدیران استانی، آموزش و پرورش را درگیر حاشیه نکنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ابراهیم عزیزی امروز در نشست شورای آموزش و پرورش استان که از طریق ویدئو کنفرانس ارتباط مستقیمی با شهرستان‌های استان نیز برقرار بود، افزود: پیگیری مستمر شرکت‌های آب و برق استان برای ایجاد زیر ساخت‌های لازم در مدارس استان باید ظرف مدت یک ماه به نتیجه مطلوب و حائز اهمیتی برسد.

وی خواستار تسریع در امر آب رسانی و واگذاری انشعابات برق و گاز در مدارس استان شد و افزود: از فرمانداران و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌های استان انتظار می‌رود در مسیر اجرایی کردن مصوبه این نشست فعالیت‌ها را دو چندان کنند.

عزیزی با تاکید بر این موضوع که هیچ اداره خدمات رسانی حق قطع کردن خدمات عمومی در مدارس استان را ندارد اضافه کرد: اداره نوسازی مدارس مکلف است ظرف مدت یک ماه آینده نسبت به تأمین مخازن بهداشتی مدارسی که فاقد مخزن و یا مخزن غیر بهداشتی هستند اقدام کند.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان هرمزگان با تاکید بر این مطلب که باید از رفتارهای سنتی پرهیز کرد اظهار داشت: کسب فناوری و هوشمند سازی مدارس استان و سوق دادن دانش آموزان به علم روز دنیا از اهداف کلی شورای آموزش و پرورش استان است و اختصاص پاره‌ای از اعتبارات به این حوزه نشان از ارزش والای تکنولوژی و فناوری در عرصه تعلیم و تربیت دارد.

استاندار هرمزگان در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به آمار 20 هزار بی‌سواد در استان گفت: میانگین متوسط این جمعیت در هر شهرستان 2 هزار نفر است که با تدابیر لازم می‌توان معضل بی‌سوادی را به طور کامل در استان ریشه کن کرد و سال آینده شاهد محو بی‌سوادی در استان باشیم.

وی خواستار شناسایی و محو کامل بی‌سوادی در استان شد و ابراز داشت: با بهره‌گیری از همه ظرفیت و تلاش مضاعف فرمانداران در سراسر استان این مهم به خوبی محقق می‌گردد.

نماینده عالی دولت در استان احصای مشکلات و کمبودهای مدارس استان را یکی از اولویت‌های شورای آموزش و پرورش هرمزگان دانست و ادامه داد: بررسی و شناسایی نیازهای اساسی توسط مدیران به عنوان یک حرکت محوری و ضروری باید پیگیری شود و دامنه نیاز یک مدرسه با بررسی و مرتفع کردن مشکلات بر طرف شود.

وی بازدید میدانی از مشکلات مدارس شهرستان‌ها را منوط به تشکیل و تعریف کارگروه و ساختار شورای آموزش و پرورش شهرستان دانست و افزود: معضلات مدارس استان با دیدی کلان و عمیق بررسی شود تا به صورت ریشه‌ای این مشکلات مرتفع گردد.

عزیزی تربیت و تحویل انسان‌های مومن و اعتقادی را به جامعه اسلامی از وظایف آموزش و پرورش معرفی کرد و اظهار داشت: برپایی مدارس و کلاس‌های قرآن و معارف با حساسیت خاص موجب تقویت و بالندگی دانش‌آموزان می‌شود.

استاندار هرمزگان با تصریح این موضوع که عدم وجود نماز خانه مدیر را مکلف به دادن دفتر خود برای ادای فریضه نماز می‌کند، ابراز داشت: اولویت بخشی به موضوعات مذهبی و دینی در مدارس موجب ارتقای روحیه معنوی و پایبندی به ارزش‌های اسلامی در دانش آموزان می‌شود.

وی با تاکید بر بهره‌گیری لازم از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در استان گفت: پس از تصویب این سند توسط هیئت دولت و تاکید رهبر معظم انقلاب بر این امر باید مبنای برنامه‌ریزی و رشد سند تحول آموزش و پرورش باشد.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان هرمزگان با بیان این مطلب که نباید کمبود زمین برای فضاهای آموزشی در استان احساس شود ادامه داد: اختصاص زمین و واگذاری آن در جهت ساختن مدارس باید در دستور کار شورا قرار گیرد و دانش‌آموزی به دلیل نبود زمین بی مدرسه نباشد.

عزیزی توجه اعضای شورا را به داشتن ایمنی در مدارس جلب کرد و ابراز داشت: تعلل در کار و ایجاد حادثه در مدارس استان از هیچ مدیر شهرستانی پذیرفته نیست و جلوی هر رویداد تلخی برای دانش‌آموزان استان باید گرفته شود.

وی از مدیران استانی خواست در جهت هموار کردن مسیر تعلیم و تربیت کوشا بوده و آموزش و پرورش استان را درگیر مسائل حاشیه‌ای و پشتیبانی نکنند.

انتهای پیام/88007/خ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول