اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهردار قم خبر داد

آمادگی شهرداری قم برای برگزاری مراسم‌ پایانی ماه صفر

خبرگزاری فارس: معاون شهردار قم از آمادگی معاونت خدمات شهری قم برای برگزاری مراسم‌ عزاداری در ایام پایانی ماه صفر خبر داد.

آمادگی شهرداری قم برای برگزاری مراسم‌ پایانی ماه صفر

مهدی اصفهانیان مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با تسلیت ایام سوگواری اربعین حسینی و سالروز رحلت جانگداز پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا(ع) اظهار داشت: در این مناسبت‌ها شاهد حضور هزاران زائر در شهر مقدس قم هستیم و همین مسئله شهرداری قم را به ارائه خدمات مطلوب‌تری به شهروندان و زائران رهنمون می‌کند.

وی برگزاری جلسات کمیته خدمات شهری رفاه عمومی و آستانه مقدسه کریمه اهل بیت (ُس) به منظور هماهنگی و سازماندهی کامل عملکردهای ادارات عضو این کمیته در راستای خدمات رسانی به عزاداران و سوگواران، تشکیل ستادهای خدماتی و نظارتی به منظور کنترل دقیق موارد از قبیل نظافت و پاکسازی معابر اطراف حرم مطهر، مسجد مقدس جمکران و مقابل مساجد و تکایای بزرگ شهر، نصب پلاکاردها و بنرها با مضامین ویژه این ایام، سیاهپوش کردن معابر سطح شهر، برپایی و صدور مجوز ایستگاه‌های صلواتی، استقرار تانکرهای آب برای آبپاشی و شستشوی معابر و محل‌های ذبح نذورات و آماده‌باش تمام نیروها و ماشین آلات مکانیزه خدمات شهری نواحی هسته مرکزی و اطراف مسجد مقدس جمکران را از اهم این اقدامات برشمرد.

معاون خدمات شهری شهرداری قم افزود: نظارت دقیق بر راه‌های مواصلاتی، ایجاد گشت‌های نظارتی و بازرسی به اماکن و اصناف، آمادگی اورژانس اجتماعی و استقرار در هسته مرکزی، افزایش کارکرد واحد در ره ماندگان به منظور رفع مشکلات زائرین توسط اداره بهزیستی، توزیع بروشور و بسته‌های فرهنگی و آموزشی نیز از دیگر اقدامات کمیته خدمات شهری رفاه عمومی در این ایام خواهد بود.

وی ادامه داد: برنامه ریزی‌های ویژه‌ای نیز به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی با هماهنگی‌های به‌عمل آمده با واحدهای امدادی اعم از  اورژانس و آتش‌نشانی به منظور حضور فعال در نقاط حساس و پرازدحام در سطح شهر به ویژه در هسته مرکزی و محل‌های برگزاری مراسمات عزاداری صورت گرفته است.

اصفهانیان مقدم از همه متولیان و دستجات مذهبی خواست با توجه به حضور پر شور عاشقان و عزاداران در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران و امامزاده‌های سطح شهر برای حفظ کامل شأن و منزلت این اماکن مقدس حتی المقدور از ذبح و قربانی کردن در محدوده این مکان‌ها و مسیرهای تردد دستجات خودداری کرده و قبل از هرگونه اقدام، تمهیدات لازم را به منظور شست‌وشوی سریع محل فراهم کنند.

وی ادامه داد: متولیان دسته‌های عزاداری در صورت نیاز با سامانه 137 و یا مرکز بی‌سیم شهرداری با شماره 6621400 تماس حاصل کنند تا نسبت به اعزام سریع تجهیزات شست‌وشو اقدام شود.

معاون خدمات شهری شهرداری قم همچنین از متولیان ایستگاه‌های صلواتی خواست در محل‌های توزیع نذورات نسبت به نظافت پیرامون محل توزیع، اهتمام لازم را داشته باشند تا از فیوضات معنوی آن در این ایام به طور کامل بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/78001/ع30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول