اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی استان البرز خبر داد

انهدام بزرگ‌ترین باند کلاهبرداری/ بیش از 4 میلیارد تومان کلاهبرداری در کرج

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان البرز گفت: با تلاش مأموران پلیس آگاهی استان البرز چهار عضو اصلی باند کلاهبرداری که بیش از 4 میلیارد تومان از 200 نفر کلاهبرداری کرده بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

انهدام بزرگ‌ترین باند کلاهبرداری/ بیش از 4 میلیارد تومان کلاهبرداری در کرج

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از پایگاه خبری پلیس البرز، احمدعلی گودرزی اظهار داشت: در پی شکایت چند نفر از شهروندان علیه فردی به نام «علی ـ ف» مبنی بر اینکه نامبرده پس از اخذ مبلغ 55 میلیون تومان از این افراد به هر یک از آنها یک واحد آپارتمان به صورت قولنامه‌ای فروخته اما بعد از مدتی همان ملک را با اسنادسازی مجعول به چند نفر دیگر فروخته و متواری شده است؛ رسیدگی به پرونده و دستگیری متهم در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی ادامه داد: با بررسی و تحقیقات بیشتر مشخص شد که فرد متواری پس از تأسیس یک دفتر املاک در منطقه حیدرآباد کرج به مدت چندین سال در آن منطقه فعالیت داشته است و با همدستی سه نفر دیگر به نام‌های «رضا ـ الف»، «بهزاد ـ الف» و «محمد ـ ع» یک باند کلاهبرداری تشکیل داده و پس از جلب اعتماد شهروندان، اقدام به فروش مال غیر کرده و زمانی که خریداران جهت خرید خانه به املاک آنها مراجعه می‌کنند با استفاده از ترفندهای متقلبانه و صدور مبایعه نامه‌های صوری آپارتمان‌هایی که متعلق به افراد غیر بوده و قبلاً به فروش رفته و یا برای اجاره به آنها سپرده شده است را به فروش می‌رسانند.

گودرزی بیان داشت: در اثنای رسیدگی به پرونده روزانه حداقل 10 نفر شاکی به کلانتری‌های مختلف کرج از جمله کلانتری 32 حصارک، کلانتری 23 اهری و پایگاه یکم و دوم پلیس آگاهی کرج مراجعه و به اتهام‌های مختلف از جمله صدور چک بلامحل، فروش مال غیر، خیانت در امانت و... علیه متهمان شکایت می‌کردند.

وی گفت: متهمان پرونده قبل از شکایت مالباختگان دفتر خود را تخلیه و به استان‌های مختلف، به ویژه استان‌های مرزی متواری شده بودند و از آنجایی که ممنوع‌الخروج بودند سعی داشتند به صورت غیرمجاز و از طریق مرزهای زمینی از کشور خارج شوند و برای اینکه مأموران آنها را ردیابی نکنند فقط از طریق پیامک و ایمیل با یکدیگر در ارتباط بودند، غافل از اینکه مأموران سایه به سایه در تعقیب آنها بوده و در چند استان مرزی، اقامتگاه آنها را شناسایی کرده بودند.

فرمانده انتظامی استان البرز تصریح کرد: با شناسایی رد یکی از متهمان به نام «محمد ـ ع» مشخص شد که نامبرده قصد دارد از یکی از استان‌ها به شهرستان کرج عزیمت کند بنابراین حلقه محاصره برای دستگیری وی تنگ‌تر شد تا اینکه به محض ورود به شهر کرج در منطقه جهانشهر شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

وی افزود: در ادامه تحقیقات و کار اطلاعاتی محل اختفای یکی دیگر از متهمان به نام «بهزاد ـ الف» در یکی از هتل‌های اصفهان شناسایی و وی نیز دستگیر شد.

سردار گودرزی اظهار داشت: سرانجام مخفیگاه سردسته متهم اصلی این باند به نام «علی -الف» که فردی زیرک و حرفه‌ای بود پس از انجام یک سری اقدامات اطلاعاتی و پلیسی و استفاده از روش‌های نوین شناسایی مجرمان و طی یک عملیات غافلگیرانه در حالی که نامبرده در خواب بود دستگیر شد و در بازجویی‌های ماموران مخفیگاه دو عضو دیگر این باند شناسایی و طی دو عملیات غافلگیرانه و همزمان این دو نفر نیز دستگیر شدند.

گفتنی است، با دستگیری چهار عضو اصلی این باند و اعترافات آن‌ها و همچنین بررسی اسناد موجود مشخص شد که این افراد از تعداد بیش از 200 نفر مبلغ بیش از 4 میلیارد تومان کلاهبرداری کرده‌اند.

انتهای پیام/2302/صا/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول