اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس گلستان:

کالبدشکافی در مورد کربلای 5 صورت نگرفته است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس گلستان گفت: در مورد کربلای پنج هنوز کالبدشکافی و تبیین لازم صورت نگرفته است.

کالبدشکافی در مورد کربلای 5 صورت نگرفته است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدتقی ملکش بعدازظهر امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران استان با اشاره به پیشنهاد اعضای شورای اسلامی شهر گرگان در خصوص برگزاری گرامیداشت عملیات کربلای پنج اظهار داشت: این اداره کل ضمن احترام و تقدیر از شورای اسلامی شهر گرگان در خصوص این پیشنهاد اعتقاد داریم هر شخص و هر نهادی در هر جایگاهی که قرار دارد باید خود را مدیون خون شهدا و ایثارگران بداند و در ترویج ارزش‎های دفاع مقدس تلاش کند.

عظمت عملیات کربلای 5 بسیار بالا است

وی با بیان اینکه عظمت عملیات کربلای 5 بسیار بالا است ابراز داشت: رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر گرگان اعلام کرده که برگزاری مراسم یادمان کربلای پنج در صحن شورای شهر گرگان انجام شود ولی ما پیشنهاد دادیم که به لحاظ اهمیت این مراسم این کار با حجم بیشتر و در فضای بزرگ‎تر با استفاده از ظرفیت‎های شهر گرگان برگزار شود.

به دنبال رویکرد تبیینی باشیم

ملکش گفت: برای اثرگذاری بهتر و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اعتقاد داریم رویکرد برگزاری مراسمات و همایش‎هایی این چنینی در خصوص هشت سال دفاع مقدس عمیق، ریشه‎دار و تبیینی باشد تا به روشنگری و تحرک بهتر در سطح جامعه خصوصاً نسل جوان صورت گیرد.

معاون فرهنگی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس گلستان ادامه داد: فقط بیان خاطره در جمع محدود نمی‎تواند بیانگر عظمت و رشادت رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به خصوص در مورد عملیات بزرگی چون کربلای پنج باشد با توجه به اینکه در مورد این عملیات هنوز کالبدشکافی و تبیین لازم صورت نگرفته است.

متاسفانه آمار دقیقی از شهدای گلستانی در کربلای 5 در دست نیست

وی اظهار داشت: متاسفانه هنوز خیلی از مراجع ذیربط آمار دقیقی از تعداد شهدای استان در این عملیات غرورآفرین، ماهیت شهدای ما، گردان‎ها و هسته‎هایی که در این عملیات شرکت کردند وجود ندارد.

نسل دفاع مقدس کم‎کم عروج می‎کنند

ملکش ادامه داد: اینها در حالی است که نسل دفاع مقدس ما مو سپید شده‎اند و خیلی از آنها از میان ما رفته‎اند و بعضی دیگر نیز ممکن است در سال‎های آینده در بین ما نباشند لذا ما هنوز نتوانسته‎ایم گنجینه عظیم خاطراتی که در سینه این عزیزان نهفته است را جمع‎آوری و به صورت کتاب تدوین کنیم.

معاون فرهنگی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس گلستان خاطرنشان کرد: از اعضای شورای اسلامی شهر گرگان که به مسائل دفاع مقدس حساس هستند تشکر می‎کنم و پیشنهاد می‎دهم در قالب برنامه‎ای درازمدت در امر جمع‎آوری تاریخ شفاهی دفاع مقدس با نهادهای مرتبط همکاری کنند.

حامیان مالی برای چاپ کتاب شهید ملک اقدام کنند

وی همچنین در خصوص تدوین کتاب‎های شهدا اذعان داشت: کتاب زندگینامه و خاطرات سردار شهید محمدعلی ملک‎شاهکویی توسط رحیم مخدومی نوشته شده اما گویی به علت نبود اعتبار فعلاً چاپ نمی‎شود لذا حامیان مالی برای چاپ این کتاب اقدام کنند.

معاون فرهنگی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس گلستان بیان داشت: طی یک قرارداد پروژه‎ای کتاب این سردار گرانقدر که در عملیات کربلای پنج به شهادت رسید توسط رحیم مخدومی از نویسنده‎ها و چهره‎های سرشناس کشور نوشته شده و در حال حاضر فقط نیاز به اعتبار دارد تا چاپ شود.

ملکش عنوان کرد: در این قرارداد قرار شد مبلغ 3 میلیون تومان به نویسنده به خاطر نوشتن این کتاب داده شود که تا به حال یک میلیون تومان داده شده و الباقی هم در صورت تامین اعتبار این اداره کل محقق خواهد شد.

معاون اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس استان گلستان افزود: در زمینه چاپ این کتاب با مشکل مواجه شده‎ایم و با توجه به اینکه ناشر این کتاب بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس است و در حال حاضر اعتبار لازم برای چاپ این کتاب را ندارد و ما هم از برخی حامیان استانی نیز درخواست همکاری کردیم ولی پاسخ مناسبی نیافتیم.

ملکش اذعان داشت: رحیم مخدومی‌ خود نویسنده پیشنهاد کرده فعلاً از هزینه شخصی خود نسبت به چاپ کتاب اقدام کند به شرطی که چاپ اول با نشان ناشر یعنی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس و از چاپ دوم به بعد متعلق به شخص ایشان باشد که این مورد هم مورد توافق طرفین قرار نگرفت.

انتهای پیام/2307/ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول