اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن اوقاف صورت گرفت

راهیابی فعالان قرآنی تویسرکان به مرحله کشوری مسابقات قرآنی اوقاف

خبرگزاری فارس: کارشناس فرهنگی و قرآنی اوقاف و امور خیریه تویسرکان گفت: در سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف فعالان قرآنی تویسرکانی با احراز رتبه نخست در رشته‌های مفاهیم تخصصی و قرائت به مرحله کشوری راه یافتند.

راهیابی فعالان قرآنی تویسرکان به مرحله کشوری مسابقات قرآنی اوقاف

مهدی اکبری ‌امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان، با اشاره به اینکه تدبر در قرآن یکی از توصیه‌های مهم دین مبین اسلام است، افزود: برگزاری این گونه برنامه‌های معنوی در گستره‌های متفاوت زمینه‌ای برای گرایش جوانان و نوجوانان به معانی و معارف قرآن فراهم می‌شود و این مهم سبب‌ساز بیمه مسیر آینده مدیران کشور در همه عرصه‌ها خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سازمان اوقاف در راستای ترویج انس با کتاب آسمانی و آشنایی اقشار مختلف جامعه با مفاهیم و تفسیر قرآن هر ساله مسابقات قرآنی را برگزار می‌کند، گفت: این دوره مسابقات در رشته‌های حفظ، ترتیل، قرائت و مفاهیم قرآن کریم در سنین بالای 16 سال و کمتر در خصوص خواهران و برادران برگزار شد.

کارشناس فرهنگی و قرآنی اوقاف و امور خیریه تویسرکان، با بیان اینکه 25 نفر فعال قرآنی منتخب شهرستان در سی و پنجمین دوره مسابقات قرآنی استانی اوقاف شرکت کردند، افزود: تعداد افراد شرکت‌کننده از تویسرکان به تفکیک در رشته حفظ کل قرآن، 10 جزء و پنج جزء هفت نفر، رشته ترتیل و قرائت 10 نفر و مفاهیم تخصصی هشت نفر در آزمون مرحله استانی شرکت کردند.

وی اضافه کرد: شرکت‌کنندگان از شهرستان تویسرکان در رشته‌های حفظ، قرائت و مفاهیم تخصصی با کسب رتبه‌های برتر حضوری موفقی داشتند.

اکبری با اشاره به اینکه در رشته مفاهیم تخصصی آتنا الوندی با کسب رتبه نخست این دوره مسابقات قرآنی به مرحله کشوری راه یافت، افزود: فرشته بیاتی نیز در رشته حفظ بخش 10 جزء قرآن رتبه نخست استانی را به خود اختصاص داد.  

وی با اشاره به اینکه مسابقات قرآنی سی و پنجمین اوقاف رتبه‌های برتر پس موفقیت در مرحله کشوری برای رقابت به مرحله بین‌المللی وارد می‌شوند، افزود: از مجموع شرکت‌کنندگان زیر 16 سال زهرا محمد ظاهری رتبه نخست مرحله استانی در رشته قرائت را کسب و به مسابقات کشوری راه یافت.

کارشناس فرهنگی و قرآنی اوقاف و امور خیریه تویسرکان ایجاد شور و نشاط قرآنی در رشد و توسعه زندگی فردی و اجتماعی آحاد مردم تأثیرگذار دانست و تصریح کرد: آزمون‌های جمعی قرآنی و دینی ضمن ایجاد و آموزش رقابت سالم و درست در بین جوانان، نشاط اجتماعی را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/89010/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول