اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل امور بانوان استانداری هرمزگان:

بانوان حوزه رسانه در کاهش دغدغه‌های فرهنگی جامعه مؤثر هستند

خبرگزاری فارس: مدیر کل امور بانوان استانداری هرمزگان، بانوان فعال در حوزه رسانه می‌توانند نقشی مؤثر در کاهش دغدغه‌های فرهنگی جامعه داشته باشند.

بانوان حوزه رسانه در کاهش دغدغه‌های فرهنگی جامعه مؤثر هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، پری صیادی امروز در نشست هم‌اندیشی بانوان فعال در حوزه رسانه که به همت خانه مطبوعات هرمزگان برگزار شد طی سخنانی حضور زنان حوزه رسانه در کاهش دغدغه‌های فرهنگی جامعه را مؤثر دانست و اظهار داشت: در کشور ما مسئله زنان و خانواده، یکی از مهم‌ترین مسائل جامعه در سه سطح اقتصاد، سیاست و اجتماع محسوب می‌شود که باید جایگاه آنها به خوبی معرفی و تبیین شود.

وی در ادامه سخنان خود بیان داشت:‌ بخشی از آسیب‌های موجود در خانواده به دلیل کاهش کارآمدی‌های خانواده در عصر جدید است و تغییر در سبک زندگی موجب شده که بسیاری از کارکردهای خانواده تضعیف و یا به نهادهای دیگر سپرده شود.

مدیر کل امور بانوان استانداری هرمزگان با اشاره به نقش دین در جامعه زنان گفت: در کشور ما وضعیت زنان و خانواده با گفتمان اسلامی حاکمیت پیوند دارد و ویژگی گفتمان اسلامی آن است که در موارد فراوانی تحقق آرمان‌های آن به غلط یا درست با مسئله زنان سنجیده می‌شود.

صیادی ضمن یادآوری تاکید رهبری بر تبیین جایگاه زن در جامعه افزود:‌ تأثیری که زن در همسرداری و سپس در اجتماع برای پیشبرد جامعه با حضور موثر در جامعه دارد این در کلام امام راحل و مقام معظم رهبری کامل و به خوبی تحلیل شده است.

مشاور استاندار هرمزگان در امور بانوان در این رابطه گفت: نگاه به زن نباید صرفا یک نگاه ضعیف باشد بلکه باید قابلیت‌ها، اندیشه و ایده‌های این قشر که عنصر اصلی در تربیت خانواده محسوب می‌شود، دید.

وی در این خصوص به چگونگی استفاده از ظرفیت بانوان و پاسداری از حقوق آنها در اجتماع پرداخت و بیان کرد: در چگونگی تبیین این دو موضوع و تقویت آن در اجتماع، شناخت ظرفیت‌های بانوان بسیار مهم است و با توجه به اقلیم خاص استان هرمزگان که برگرفته از قومیت‌ها و خرده فرهنگ‌ها و نگاه‌های متعدد است، اهمیت این موضوع دو چندان خواهد بود.

*شناخت مدیریت تنوع فرهنگی

صیادی ادامه داد:‌ در راستای این مهم، مدیریت تنوع فرهنگی که شامل قابلیت‌ها و تفاوت‌های موجود در این عرصه است را باید خوب بشناسیم که در غیر این صورت با مشکلاتی فراوان مواجه خواهیم بود.

مدیر کل امور بانوان استانداری هرمزگان در این خصوص شیوه کمک به این دغدغه‌ها توسط زنان اصحاب رسانه را یادآور شد و ادامه داد: زنان اصحاب رسانه بهترین قلم را در اختیار دارند و می‌توانند دغدغه‌های فرهنگی خود و جامعه را با نگاه دینی، علمی و دیدگاه‌های کارشناسانه منعکس کنند.

وی در ادامه بحث، تأثیر زنان حوزه رسانه در کاهش دغدغه‌های فرهنگی جامعه را در جهت آگاهی به پرورش استعدادهای موجود در جامعه ضروری خواند و تصریح کرد:‌ در برخی موارد آنچه در خبرگزاری‌ها و نشریات بعضا از سوی خود خبرنگاران و مدیران دستگاه‌ها به عنوان یک مسئله برجسته منعکس می‌شود اصلا نوع نیاز خاص این جامعه روز ما نیست، بلکه با بر جسته کردن موارد کم اهمیت و حاشیه‌ای جامعه را صرفا دچار تشنج می‌کنیم.

صیادی با بیان این جمله که هر جامعه‌ای ارزش‌ها و هنجارهای خاص خود را دارد، گفت: نقش خبرنگاران چه در حوزه آموزش، اشاعه فرهنگی، اطلاع رسانی و هدایت و رهبری در جامعه مهم است و اگر می‌خواهیم قلم ما در جهت این باشد که آنچه شهدا خواسته‌اند، داشته باشیم این با یک کار فرهنگی مؤثر قابل انجام است.

وی ادامه داد: شهدا رفتند که نگاه‌های ما به ارزش‌های جامعه به یک نگاه برگرفته از دین و ارزش‌ها تبدیل شود، اگر می‌خواهید ادامه دهنده راه شهدا باشیم قلم شما نیز باید در جهت ارزش‌های این جامعه حرکت کند.

مدیر کل امور بانوان استانداری هرمزگان در ادامه سخنان خود پایبندی به قانون اساسی را متذکر شد و بیان کرد: در حوزه رسانه به دلیل تعامل گسترده با مردم و افراد مختلف مدیران دستگاه‌ها باید خود را مکلف به قانون و احترام به جایگاه و شان افراد و از جمله خبرنگاران به خصوص خبرنگاران زن بدانند.

صیادی اضافه کرد:‌ ما در یک کشور اسلامی زندگی می‌کنیم سال‌ها تلاش شد تا انقلاب اسلامی به بار نشست و اگر امروز دغدغه‌های دینی ما این بود که هر کس آنچه خودش تفسیر می‌کند، اجرای مبانی آن ممکن نبود در حالی که ما در جمهوری اسلامی زندگی می‌کنیم که دغدغه‌های دینی ما در قانون اساسی اسلامی مشخص شده است.

*فرصت سازی به جای فرصت سوزی

وی گفت:‌ بعضا عدم اطلاع از قانون حقوق شهروندی و اجتماعی باعث می‌شود که حقوق شهروندی خود را ندانیم در حالی که می‌توانیم با اطلاع کامل از این حقوق، از سو استفادها و قانون گریزی‌ها جلوگیری کنیم.

مدیر کل امور بانوان استانداری هرمزگان، فرصت‌سازی به جای فرصت‌سوزی را از دیگر محورهای استفاده از ظرفیت بانوان حوزه رسانه برشمرد و افزود: برای اینکه به موضوعات اجتماعی زنان و رعایت حقوق بانوان در اجتماع و قبل از آن در خانواده خوب بپردازیم باید نگاه‌ ما منجر به شکوفایی بیشتر در این حوزه باشد.

صیادی در ادامه بر ارتقا جایگاه خبرنگاران زن اصحاب رسانه در جامعه چه به لحاظ امنیت شغلی و چه حفظ شان و شخصیت آنها تاکید کرد و گفت:‌ حفظ این جایگاه در بین خود اصحاب رسانه و مدیران و مسئولان کمتر از جایگاه یک معلم و قاضی نیست.   

مشاور استاندار هرمزگان در امور بانوان در پایان از حضور نماینده ویژه خانه مطبوعات هرمزگان در کارگروه بانوان و خانواده استانداری به صورت دائم خبر داد و بر پیگیری مسائل و مشکلات زنان اصحاب رسانه از جمله ارتقا جایگاه خبرنگاران استان در تعامل با مدیران از طریق استانداری، پیگیری خلاها و  مشکلات حوزه بانوان رسانه استان در مباحث مالی، بیمه و غیره، رایزنی برای امکان استفاده از فضاهای ورزشی و بهداشتی و درمانی، راه‌اندازی دفتر مشاوره خانواده برای خبرنگاران، شرکت در کلاس‌های آموزشی بخشی چه در سطح استانی و چه از طریق مرکز زنان ریاست جمهوری قول مساعد داد.

انتهای پیام/2310/خ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول