اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اربعین حسینی

یادمان شهدای گمنام آمل بهره‌برداری شد

خبرگزاری فارس: حسینیه و یادمان پنج شهید گمنام آمل در بقعه علامه میرحیدر آملی در منطقه پایین‌بازار این شهر به بهره‌برداری رسید.

یادمان شهدای گمنام آمل بهره‌برداری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، استاندار مازندران صبح امروز در حسینیه لاله‌های زهرایی این شهرستان با بیان اینکه این شهدای گمنام از تبار همان عاشقان و جانبازان امام حسین(ع) هستند، اظهار داشت: این خون‌ها برای پاسداشت اسلام هدیه شده است.

سید علی‌اکبر طاهایی با اشاره به اینکه آمل شهر علما و بزرگان است، افزود: وجود علما هدیه‌ای برای نسل امروز به شمار می‌رود.

وی با اشاره به حماسه اسلامی سال 60 مردم آمل تصریح کرد: این حماسه به دلیل اینکه مردم نمی‌خواستند زیر بار استکبار و نفاق بروند رخ داد و شش بهمن سال 60 آمل حرکتی برای مقابله با استبداد و توطئه بود.

طاهایی با اعلام اینکه توطئه و نفاق دشمنان هنوز ادامه دارد، گفت: امروز دشمن با تدابیر و رفتارهای آنچنانی سعی دارد عفت جامعه اسلامی را خدشه‌دار کند.

استاندار مازندران یادآور شد: هنوز فضای غالب در جامعه ما فتوت، جوانمردی و ایثار است.

*یادمان شهدای گمنام مرکز فعالیت‌های فرهنگی آمل

فرماندار آمل نیز در سخنانی با تاکید بر اینکه ساخت این حسینیه و یادمان برای از غربت خارج کردن بقعه علامه میرحیدر آملی صورت گرفته است، تصریح داشت: از سال گذشته که کلنگ این مجموعه زده شد کمک‌های زیادی از استانداری، میراث فرهنگی، دستگاه‌های شهری و خیرین به سوی آن سرازیر شد.

یدالله اکبرزاده با اشاره به اینکه مجموعا برای ساخت این یادمان و حسینیه 450 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است، یادآور شد: امیدواریم این فضا بتواند نقش خوبی در توسعه فرهنگی و مذهبی شهرستان ایفا کند.

وی با اعلام اینکه حضور پنج شهید گمنام در این مجموعه زمینه خوبی برای حضور تمام هیئت‌های مذهبی است، خاطر نشان کرد: 14 شهید گمنام آمل در امامزاده ابراهیم، پنج شهید در این مکان، پنج شهید در منطقه شهیدآباد لاریجان، سه شهید در منطقه خشواش، یک شهید در منطقه روآر و دو شهید نیز در منطقه نیاک آمل مدفون هستند.

انتهای ‌پیام/86011/ر20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول