اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خلخال:

15 طرح توسعه کشاورزی در خلخال به تصویب رسید

خبرگزاری فارس: فرماندار خلخال از تصویب 15 طرح توسعه کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

15 طرح توسعه کشاورزی در خلخال به تصویب رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، هوشنگ محمدی شامگاه پنجشنبه در جلسه کارگروه توسعه کشاورزی خلخال از تصویب 15 طرح با اشتغالزایی 15 نفر با اعتباری بالغ بر 510 میلیون تومان خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: جغرافیا و اقلیم طبیعی شهرستان خلخال به لحاظ داشتن آب و هوای مطبوع و مناسب تحقق تولید محصولات ارگانیک را به این شهرستان بخشیده است. 

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: آب و هوای مختلف سردسیری و گرمسیری این امکان را فراهم ساخته تا در هر گوشه این شهرستان کشاورزان به کشت و کاشت و برداشت نوعی از محصول کشاورزی بپردازند.

محمدی بیان داشت: شهرستان خلخال با داشتن خاک مناسب کشاورزی در مناطق مختلف استعداد تبدیل شدن به اصلی‌ترین مرکز تولید محصولات باغی و کشاورزی ارگانیک در استان و کشور را دارد.

وی افزود: عدم استفاده از کودها و سم‌های شیمیایی توسط کشاورزان در روستاها و بخش‌های تابعه سبب شده که محصولات باغی و کشاورزی در نوع خود منحصر به فرد باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار خلخال اضافه کرد: انتظار می‌رود با حمایت مسئولان در وزارتخانه‌های جهاد و کشاورزی و توجه مسئولان استانی، شهرستان خلخال به اصلی‌ترین پایلوت محصولات ارگانیک کشور تبدیل شود.

محمدی هدف از برگزاری جلسات توسعه کشاورزی را بررسی مشکلات حوزه کشاورزی و ایجاد راهکار مناسب در راستای توسعه و تقویت حوزه کشاورزی عنوان کرد.

این مسئول در پایان‌بخش سخنان خود از بانک‌های عامل کشاورزی شهرستان خواست؛ تا با سرعت در پیشبرد اهداف کشاورزی و توسعه این بخش تلاش کنند.

انتهای پیام/62008/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول