اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت تهران:

آیت‌الله تهرانی در ا‌وج بیماری ‌در مجلس عزای امام حسین (ع) روضه‌خوانی می‌کرد‌

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت تهران گفت: ‌آیت‌الله تهرانی در ا‌وج بیماری ‌در مجلس عزای امام حسین (ع) روضه‌خوانی می‌کرد‌.

آیت‌الله تهرانی در ا‌وج بیماری ‌در مجلس عزای امام حسین (ع) روضه‌خوانی می‌کرد‌

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در هنگام خاکسپاری پیکر مطهر آیت‌الله مجتبی تهرانی که با لبیک یا حسین هزاران عاشق و دلداده اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام صورت می‌گرفت، گفت: امام حسین (ع) عالم ما را تحویل بگیر، ما عالم خود را به شما می‌سپاریم.

امام جمعه موقت تهران بیان داشت: حضرت زهرا (س) آیت‌الله تهرانی را به شما سپرده‌ایم.

حجت‌الاسلام صدیقی در حاشیه مراسم خاکسپاری پیکر مطهر آیت‌الله تهرانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران اظهار داشت: آیت‌الله مجتبی تهرانی خیلی ذوب حضرت سیدالشهداء (ع) بود و تا آخرین نفس یا حسین علیه‌السلام می‌گفت و حال هم که در بارگاه ملکوتی حضرت سیدالکریم (ع) آمده تا «لبیک یا حسین (ع)» بگوید و چون نتوانست به کربلا برود به کربلای ایران آمد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به روایت «من زار عبدالعظیم الحسنی بالری کمن زار اباعبد الله الحسین (بکربلا)، هر کس که عبدالعظیم (ع) را در ری زیارت کند، مانند کسی است که امام حسین (ع) را در کربلا زیارت کرده»، بیان داشت: آیت‌الله تهرانی اینجا آمد تا بتواند امام حسین (ع) را زیارت کند. اینجا باب الحسین (ع) است و آقا مجتبی سر به آستان امام حسین (ع) گذاشت.

وی در پایان با اشاره به اینکه آیت‌الله تهرانی به عزاداری و امام حسین (ع) خیلی ارادت داشت، تصریح کرد: ایشان از بیمارستان مرخصی گرفت و آمد برای مجلس عزای امام حسین علیه‌السلام روضه‌خوانی کرد.

این گزارش حاکی است، پیکر مطهر حضرت آیت‌الله حاج آقامجتبی تهرانی پس از تشییع روی دست خیل دوستداران و میان اندوه عزاداران، در روز اربعین حسینی در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) آرام گرفت. پیکر مطهر حضرت آیت‌الله تهرانی پس از اقامه نماز توسط رهبر معظم انقلاب، در مدرسه عالی شهید مطهری تشییع و به حرم مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام منتقل شد.

عزاداران حرم مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام با ورود پیکر مطهر آیت‌الله حاج آقامجتبی تهرانی، به خیل تشییع کنندگان پیوستند. آیت‌الله سید احمد خاتمی سخنران مراسم زیارت اربعین در حرم مطهر، آیت‌الله تهرانی را خدمتگزار اهل‌بیت(ع) خواند و گفت: این استاد اخلاق همانطور که آرزو داشتند در آستانه اربعین به مولای خود بپیوندند به ایشان پیوستند. وی در ادامه با قرائت حدیثی از امام حسن عسگری(ع) به بیان 5 نشانه مؤمن پرداخت که زیارت اربعین یکی از آن‌ها است.

پیکر مطهر حضرت آیت‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع)، در کنار مادر و جد شهیدش و نیز در جوار مزار مطهر آیت‌الله میرزا عبدالکریم حق‌شناس به خاک سپرده شد.

در این مراسم آیت‌الله مرتضی تهرانی برادر بزرگتر آیت‌الله مجتبی تهرانی، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، آیت الله محمد محمدی ری شهری، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، محسن اسماعیلی و حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر رشاد و نیز جمعی از علماء و مسئولان حضور داشتند.

انتهای پیام/2462/ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول