اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خرم‌آباد:

تمسک به ولایت فقیه راه نجات بشریت است

خبرگزاری فارس: امام جمعه خرم‌آباد گفت: معتقدم راه نجات بشریت تمسک به ولایت فقیه است و اگر کسی از ولایت جدا شود مطمئناً هلاک می‌شود.

تمسک به ولایت فقیه راه نجات بشریت است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام سید‌احمد میرعمادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران خرم‌آبادی ضمن تقدیر و تشکر از مردم لرستان به خاطر باشکوه برگزار کردن مراسم اربعین حسینی گفت: اربعین حسینی عامل اصلی زنده نگه داشتن عاشورا است.

وی با بیان اینکه پیام اربعین حسینی مقاومت در برابر ظلم است، افزود: اربعین حسینی باید بزرگ شمرده شود زیرا در اربعین بود که اهل بیت نشان دادند که ذره‌ای از ولایت کوتاه نمی‌آیند.

امام جمعه خرم‌آباد در ادامه به عوامل گمراهی امت اسلامی اشاره کرد و گفت: یکی از عوامل گمراهی امت اسلامی پیوند دوستی با دشمنان خداست.

حجت‌الاسلام میرعمادی تصریح کرد: پیروی و اطاعت از استکبار دومین عامل گمراهی امت اسلامی است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه سومین عامل گمراهی امت اسلامی نفاق و دو چهر‌گی است، گفت: لجاجت و فتنه‌گری از عوامل دیگر گمراهی امت اسلامی است.

وی مهمتربن عامل گمراهی امت اسلامی را دوری از ولایت عنوان کرد و افزود: خون امام حسین (ع) به خاطر این ریخته شد که امت اسلامی از ولایت دوری و جدا شدند.

حجت‌الاسلام میرعمادی تصریح کرد: موارد گمراهی تا ظهور امام زمان (عج) دوری از ولایت است.

امام جمعه خرم‌آباد گفت: دوری از ولایت سبب دوری از نعمت‌های الهی می‌شود و باید گفت عامل اصلی انحراف مسئله دوری از ولایت است.

حجت‌الاسلام میرعمادی تصریح کرد: تنها راه نجات تمسک به ولایت است و اگر کسی از ولایت جدا شود مطمئناً هلاک می‌شود.

وی افزود: مهمترین عامل گمراهی امت اسلامی دوری از ولایت است و این هشداری است که قرآن و اربعین به ما می‌دهد؛ باید مواظب باشیم از ولایت دور نشویم.

امام جمعه خرم‌آباد در ادامه به سالروز اجرای توطئه استعماری کشف حجاب به دستور رضاخان قلدر اشاره کرد و گفت: هدف استعمارگران از کشف حجاب نابودی زنان جامعه بوده است.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از اهداف استعمارگران فساد و بی‌بند و باری در جامعه بوده است، گفت: حجاب حافظ مقام و شخصیت زن مسلمان است.

امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه حجاب باعث آرامش و زینت زن می‌شود، گفت: بی‌حجابی و بدحجابی سبب گسترش فساد در جامعه می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: مسئله حجاب یک تکلیف شرعی و الهی است و هر کسی که در جهت بی‌عفتی جامعه قدم بردارد یقیناً راه رضاخان قلدر را ادامه داده است.

حجت‌الاسلام میرعمادی یادآور شد: حجاب برای زنان و دختران واجب است و باید آن را به درستی رعایت کنند.

امام جمعه خرم‌آباد در ادامه به 19 دی ماه سالروز قیام مردم قم اشاره کرد و گفت: 19 دی مبدأ انقلاب اسلامی ایران است.

وی تصریح کرد: 19 دی دفاع مردم قم از مرجعیت و امام بوده است.

امام جمعه خرم‌آباد گفت: اهانتی که به امام صورت گرفت مردم قم در 19 دی سال 56 در برابر این هتک حرمت به خوبی ایستادند.

وی افزود: از 9 دی تا 19 دی باید دهه بصیرت نامگذاری شود زیرا 19 دی مردم قم به خاطر اهانت به امام قیام کردند و 9دی نیز همه مردم ایران در دفاع از امام قیام کردند و این یک افتخار بزرگی است که برای همیشه باقی مانده است.

امام جمعه خرم‌آباد در ادامه به سالروز وقف اشاره کرد و گفت: سنت وقف یکی از بزرگترین برکات در اسلام است زیرا هم در دنیا اثر دارد و هم در آخرت.

امام جمعه خرم‌آباد گفت: وقف به حیات اجتماعی جامعه کمک می‌کند و آثارش هم باقی می‌ماند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: وقف حسنه جاریه است و شایسته است که هر مسلمانی برای خود یک حسنه جاریه وقف کند.

امام جمعه خرم‌آباد گفت: امروز بهترین وقف این است که برای حوزه‌های علمیه وقف شود زیرا حوزه‌های علمیه امروز نیازمند کمک خیرین هستند.

حجت‌الاسلام میرعمادی تصریح کرد: اگر حوزه‌های علمیه تقویت شوند تربیت طلاب به نحو احسن انجام می‌گیرد.

وی در ادامه به رزمایش تخصصی ولایت اشاره کرد و گفت: این رزمایش و این آمادگی دفاعی دریاداران ایران اسلامی در مقابل دشمنان ما ستودنی است.

وی افزود: این رزمایش از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار بوده است زیرا برای کشورهای منطقه پیام صلح و برای زورگویان نیز یک هشداری بود که پای خود را اندازه گلیم خود بیشتر دراز نکنند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در ادامه با اشاره به سالروز شهادت شهید هسته‌ای ایران شهید احمدی‌روشن گفت: تعدادی از دانشمندان هسته‌ای ایران طی سال‌های گذشته توسط جاسوسان آمریکایی و اسرائیلی به شهادت رسیده‌اند.

امام جمعه خرم‌آباد خاطرنشان کرد: هدف دشمن از این گونه ترورها جلوگیری از پیشرفت هسته‌ای ایران بوده است اما باید گفت شهادت شهدای دانشمند هسته‌ای ما نه تنها پیشرفت هسته‌ای ما را کُند نکرد بلکه به این پیشرفت سرعت بخشید.

وی با بیان اینکه امروز صدها دانشجو راه اساتید شهید هسته‌ای ما را دنبال می‌کنند، گفت: علاقمندی دانشجویان ایران اسلامی برای پیشرفت هسته‌ای کشور بیشتر شده است اما از آن سو باید به آمریکا نگاه کنیم زیرا آمریکا امروز دچار ضعف و بحران شده است.

وی در ادامه امنیت، آسایش، عزت و اقتدار نظام را مدیون خون شهیدان دانست.

انتهای پیام/2304/ت40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول