اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت بندرعباس تأکید کرد

اقدامات فرهنگی در حوزه حجاب و عفاف افزایش یابد

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت بندرعباس گفت: حجاب از بسیاری ناهنجاری‌ها در جامعه جلوگیری می‌کند، اما دشمنان می‌خواهند حجاب را به گونه‌ای دیگر معرفی کنند که در این راستا باید اقدامات فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب را گسترش دهیم.

اقدامات فرهنگی در حوزه حجاب و عفاف افزایش یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت الاسلام محمدحسن فروزان‌نژاد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بندرعباس از اظهارات برخی افراد در دانشگاه‌ها در خصوص مسئله حجاب انتقاد کرد و اظهار داشت: این روزها شنیده می‌شود که برخی اساتید در اظهاراتی تأسف بار در دانشگاه‌ها حجاب را نوعی بی‌حرمتی به زنان دانسته‌اند که باید دانشگاهیان معتقد به ارزش‌های دینی با این گونه حرکت‌های ضد دینی در دانشگاه‌ها مقابله کنند.

وی تصریح کرد: متأسفانه برخی جریانات امروز به دنبال مقابله با حجاب هستند که باید از این ارزش دینی دفاع کرد و اجازه نداد که این گروه‌ها به اهداف خود برسند.

امام جمعه موقت بندرعباس با بیان اینکه حجاب مسئله‌ای بسیار مهم در جامعه است، خاطرنشان کرد: حجاب از بسیاری گناهان و ناهنجاری ها در جامعه جلوگیری می‌کند، اما دشمنان در جنگ نرم خود با کشورمان می‌خواهند حجاب را به گونه‌ای دیگر معرفی کنند که در این راستا باید اقدامات فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب را گسترش دهیم.

فروزان‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز صدور فرمان کشف حجاب از سوی رضا شاه، عنوان کرد: رضاشاه که به دنبال اجرای خواسته‌های غربی‌ها در کشورمان بود با صدور فرمان کشف حجاب در کشور، حجاب را نوعی کهنه پرستی و جهالت معرفی می‌کرد، این در حالی است که خود او در جهل مطلق به سر می‌برد.

وی ادامه داد: نیروهای رژیم رضاشاه مردمی را که در دفاع از حجاب و ارزش دینی به پا خواسته بودند در مسجد گوهرشاد به توپ بستند تا جلوی اعتراضات مردمی را بگیرند اما این در حالی بود که نهضت مردمی مبارزه با کشف حجاب همچنان ادامه یافت و در نهایت انقلاب اسلامی را رقم زد.

امام جمعه موقت بندرعباس صدور فرمان کشف حجاب را نشان دهنده توخالی بودن ادعای فضای باز سیاسی در دوران پهلوی دانست و افزود: مردم و علما با حرکت خود در مقابله با کشف حجاب مروجان مسئله جدایی دین از سیاست را منزوی کردند و این اقدام ضد دینی را بی نتیجه گذاشتند.

 فروزان نژاد خطاب به مقابله کنندگان با حجاب نیز گفت: ملت انقلابی ایران تمام سخن پراکنانی را که ادعا می‌کنند، دوران اسلام و ارزش‌های دینی از جمله حجاب به پایان رسیده، در زباله‌دان تاریخ دفن خواهند کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود فرا رسیدن اربعین حسینی را تسلیت گفت و افزود: حضرت امام حسین (ع) برای زنده ماندن دین اسلام قیام کرد تا مردم و بندگان خدا را از دست ظالمان زمانه و طغیان گران علیه اسلام نجات دهد که این حرکت هنوز در میان مردم زنده است.

امام جمعه موقت بندرعباس در بخش پایانی سخنان خود 19 دی ماه سالروز قیام خونین مردم قم علیه رژیم شاه را گرامیداشت.

انتهای پیام/88007/خ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول