اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تبریز:

آمریکا مخل امنیت است

خبرگزاری فارس: امام جمعه تبریز با بیان اینکه حضور هرگونه عوامل بیگانه در خلیج فارس از جمله آمریکا مخل امنیت است، گفت: حضور این نیروها نه تنها حافظ امنیت و صلح در منطقه نیست بلکه امنیت منطقه را نیز به خطر می‌اندازد.

آمریکا مخل امنیت است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی این شهر اظهار کرد: رزمایش بزرگ ولایت 91 با رمز یا حسین و در محدوده تنگه هرمز با حضور دریادلان نیروی دریایی و ناوشکن‌ها و تجهیزات روز دریایی برگزار و به اهداف از پیش تعیین شده رسید.

وی با بیان اینکه حضور در آب‌های آزاد یکی از راه‌هایی است که می‌توان به توان رزمی آن کشور پی برد، افزود: رزمایش بزرگ ولایت 91 در شش روز و در حریم‌ آب‌های داخلی، بین‌المللی و با حضور یگان‌های مختلف ارتش باشکوه هر چه تمام‌تر برگزار و اقتدار نیروهای دریایی ایران را به رخ جهانیان کشید.

خطیب جمعه تبریز خاطرنشان کرد: رزمایش موفق ایران توسط رسانه‌های وابسته به جریان استکبار از جمله رژیم صهیونیستی و معاند تلاش کردند تا این رزمایش را تهدیدی برای همسایگان ایران جلوه دهند.

آیت‌الله شبستری با اشاره به سخنان مسئولان نیروی دریایی ایران مبنی بر پیام رزمایش ولایت 91 گفت: این رزمایش برای همسایگان خلیج فارس جمهوری اسلامی ایران پیام صلح و دوستی و صمیمت داشته و حفظ امنیت در منطقه را تضمین می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی پیام دوم این رزمایش را حفظ اقتدار و امنیت در منطقه دانست و گفت: حضور نظامی ایران در این منطقه  امنیت خلیج فارس را تأمین می‌کند چرا که حضور بیگانگان در خلیج فارس مخل امنیت است.

آیت‌الله مجتهدشبستری با بیان اینکه ایران اسلامی به جدیدترین فناوری‌های روز جهان دست یافته و مجهز شده است، تاکید کرد: با اقتدار نیروهای مسلح ایران ادامه حضور نیروهای بیگانه و ناوگان دریایی آمریکا مخل امنیت منطقه است.

بی‌بند و باری مانع حفظ حریم شرف، انسانیت، دین و کشور  می‌شود

امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به توطئه کشف حجاب در زمان رضاشاه در سال 1314 گفت: ترویج بی‌بند و باری و شهوت‌رانی جوانان از جمله شیوه‌های نظام‌های استعماری است که رژیم طاغوت نیز به دنبال آن بود.

وی تصریح کرد: با گسترش و ترویج شهوت‌رانی و بی‌بندوباری در جامعه روح و جان جوانان را تسخیر کرده و این قشر از جامعه دیگر نمی‌توانند از حریم شرف، انسانیت، دین و کشور پاسداری کنند.

امام جمعه تبریز با اشاره به 17 دی ماه سالروز طرح استعماری کشف حجاب توسط رضاخان، گفت: حجاب نمادی‌ترین مصداق اسلامیت است و عقیده‌مندی مردم مسلمان به آیین جاودانه الهی و دین محمدی را نشان می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: حجاب جزو فرایض و واجبات دینی زنان مسلمان است و بی‌حجاب منکر مسلم اسلام به شمار می‌رود.

وی گفت: رضاخان می‌خواست با بی‌حجابی، غرب‌زدگی را در جامعه رواج دهد.

بی بندوباری و بی‌حجابی از عوامل افزایش طلاق در جامعه

امام جمعه تبریز افزود: اگر در جامعه کنونی نیز افرادی در فکر رواج بدحجابی و بی‌حجابی هستند، سیاست‌های استعمار را پیاده می‌کنند و باید بدانند که در حاکمیت اسلامی باید حجاب رعایت شود.

وی بی بندوباری و بی‌حجابی را یکی از عوامل افزایش آمار طلاق در جامعه دانست و گفت: برای استحکام پیوند خانوادگی در جامعه باید به مسئله حجاب دقت کرده و از فرموده‌های اسلام در این خصوص نیز پیروی کرد.

قیام مردم قم و تبریز نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به قیام 19 دی مردم قم گفت: این قیام جایگاه ویژه‌ای در انقلاب اسلامی دارد و نشان داد که علما و مرجعیت چه قدر در بین مردم ذی‌نفوذ بوده و محبوبیت دارند.

وی رابطه نزدیک مردم و مرجعیت دینی، بصیرت و لحظه‌شناسی مردم، شجاعت و حمایت مردم از اعتقادات دینی و همچنین پیشتازی روحانیت اصیل را از جمله ویژگی‌های قیام مردم قم دانست و گفت: پس از 15 خرداد قیام 19 دی مردم قم و به دنبال آن در چهلم شهدای این قیام در تبریز (قیام 29 بهمن تبریز) نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام/60002/ر30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول