اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل میراث فرهنگی و صنایع‌دستی زنجان:

برپایی بازارچه هفتگی صنایع‌دستی زنجان در آستانه عید نوروز

خبرگزاری فارس: معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان گفت: بازارچه صنایع‌دستی در آستانه عید نوروز به صورت هفتگی در استان زنجان برگزار می‌شود.

برپایی بازارچه هفتگی صنایع‌دستی زنجان در آستانه عید نوروز

لطیف کریمی سوره امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: برطرف شدن موانع موجود در زمینه سرای ملک دستور ویژه استاندار زنجان را می‌طلبد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون چهار جلسه توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان با مالکان و سر قفلی‌داران سرای ملک برگزار شده است، خاطرنشان کرد: به منظور انعقاد قراردادی جلسه دیگری نیز با صاحبان سرقفلی مغازه‌های موجود در سرای ملک برگزار می‌کنیم.

* ایجاد بازارچه صنایع‌دستی در سرای ملک

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا سه ماه آینده بازارچه صنایع‌دستی در سرای ملک ایجاد می‌شود، اضافه کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قبل از عید نیز بازارچه هفتگی صنایع‌دستی در استان دایر می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه دایر بودن بازارچه هفتگی صنایع‌دستی سبب رونق بازار این محصولات می‌شود، تصریح کرد: ترویج صنایع‌دستی و رونق آن نیز از دیگر دستاوردهای بازارچه هفتگی به شمار می‌رود.

* 100 میلیارد ریال به منظور احداث مرکز نور نیاز است

کریمی با بیان اینکه به منظور ادامه کارهای عمرانی در مرکز گردشگری و صنایع‌دستی نور 100 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است، یادآور شد: برای دریافت تسهیلات اقداماتی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه تسهیلاتی به منظور ایجاد 70 مرکز کارگاهی صنایع‌دستی در استان زنجان در نظر گرفته شده است، ادامه داد: به کارگاه‌هایی که حداقل برای دو نفر اشتغالزایی می‌کنند، پروانه کارگاهی نیز ارائه می‌شود.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه تسهیلاتی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به صاحبان کارگاه‌های صنایع‌دستی استان ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: تا یک ماه آینده این صنعتگران به بانک‌ها معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/73006/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول