اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

احمدی‌نژاد در مراسم افتتاح مخزن گاز سراجه ـ 1:

بهره‌مندی 14 هزار روستای کشور از گاز طبیعی / گازرسانی به 50 هزار واحد صنعتی در سطح کشور

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه نفت و گاز در دولت نهم و دهم گفت: هم‌اکنون 14 هزار روستای کشور از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند و تاکنون به 50 هزار واحد صنعتی در سطح کشور گازرسانی صورت گرفته است.

بهره‌مندی 14 هزار روستای کشور از گاز طبیعی / گازرسانی به 50 هزار واحد صنعتی در سطح کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمود احمدی‌نژاد امروز در مراسم افتتاح طرح ذخیره‌سازی گاز طبیعی در منطقه سراجه قم با تاکید بر تأمین انرژی به عنوان نیاز اصلی در پیشرفت مادی و اقتصادی کشور اظهار کرد: پیشرفت‌های اقتصادی پشتوانه خوبی برای حقانیت فرهنگ و آرمان ملت ایران به شمار می‌روند.

وی افزود: همه بخش‌های اقتصادی نیازمند انرژی هستند و این انرژی باید در دسترس و با قیمت مناسب باشد و نوسانات آب و هوایی یا تغییرات بازار بر روی آن تأثیر نداشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: ایران یکی از مخازن اصلی انرژی دنیا به شمار می‌رود اما تا پیش از انقلاب عمده آن در اختیار بیگانگان قرار داشت به طوری که از 6 میلیون بشکه نفت تولیدی، 5 میلیون و 400 هزار بشکه آن صادر می‌شد.

رئیس جمهور بیان داشت: پس از انقلاب تلاش شد تا مجموعه انرژی کشور به جیب مردم باز گردد و ثمرات آن برای پیشرفت،‌ آبادانی و رفاه مردم هزینه شود.

توسعه شبکه گاز یکی از مهم‌ترین اقدامات پس از انقلاب بود

وی توسعه شبکه گازی کشور را یکی از اقدامات مهم پس از انقلاب دانست و گفت: کاربرد گاز در منازل و نیروگاه‌ها در زمان قبل از انقلاب بسیار محدود بود و صنایع استفاده کمی از آن داشتند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه ایران دومین ذخایر گازی جهان را در اختیار دارد، ابراز کرد: پس از انقلاب تصمیم گرفته شد با توسعه شبکه انتقال گاز، استفاده از این نعمت خدادادی در تمام کشور صورت گیرد.

بهره‌مندی 96 درصد خانوارهای شهری ایران از نعمت گاز

رئیس قوه مجریه توسعه این امر را در چند سال اخیر به صورت جهشی دانست و بیان داشت: در حال حاضر 925 شهر ایران از گاز طبیعی استفاده می‌کنند که شامل 96 درصد خانوارهای شهری می‌شود.

وی با بیان اینکه 55 درصد جمعیت روستایی ایران از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند، گفت: 14 هزار روستای کشور هم‌اکنون از گاز طبیعی استفاده می‌کنند ضمن اینکه به 50 هزار واحد صنعتی نیز گازرسانی شده و این در حالی است که این آمار در اوایل دولت نهم 9 هزار و 500 واحد بوده است.

احمدی‌نژاد اضافه کرد: 70 نیروگاه در سراسر ایران به شبکه گاز سراسری وصل شده‌اند و این خدمت بزرگی است که پس از انقلاب اتفاق افتاده و برای این منظور باید به مردم و زحمت‌کشان عرصه گازرسانی تبریک گفت.

رئیس جمهور عنوان داشت: وقتی شبکه انرژی در کشور وجود دارد یعنی در هر نقطه ایران می‌توان کارخانه و واحدهای تولیدی احداث کرد و این از جمله پایه‌های عدالت به شمار می‌رود.

انتهای پیام/2258/و40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول