اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر برنامه‎ریزی و بودجه استاندار گلستان خبر داد

تخصیص 80 درصد درآمد تملکی گلستان در بخش آب شرب

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر برنامه‎ریزی و بودجه استاندار گلستان گفت: 80 درصد درآمد تملکی گلستان در بخش آب شرب در قالب 40 میلیارد و 800 میلیون ریال تخصیص پیدا کرد.

تخصیص 80 درصد درآمد تملکی گلستان در بخش آب شرب

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی‎اکبر پرواز ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‎ریزی و توسعه استان اظهار داشت: از مبلغ 40 میلیارد و 800 میلیون ریال درآمد تملکی گلستان اعتباری بالغ بر 15 میلیارد و 200 میلیون ریال به آب منطقه‌ای، 14 میلیارد و 400 میلیون ریال به آب شهری و اعتباری بالغ بر 11 میلیارد و 200 ملیون ریال به آب روستایی تعلق پیدا کرد.

وی خاطرنشان کرد: در کارگروه ستاد درآمد استان مصوبه‎ای مبنی بر مصرف مصالح و تولید شن و ماسه داشتیم که یکی از منابع درآمدی استان از شن و ماسه تامین می‌شود که لازم است دستگاه‎هایی از جمله اداره کل زندان‎ها، میراث فرهنگی و گردشگری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشگاه علوم پزشکی، نوسازی مدارس، منابع طبیعی، شیلات، آب و فاضلاب و شهرداری گنبدکاووس در این زمینه همکاری بیشتری داشته باشد.

مدیرکل دفتر برنامه‎ریزی و بودجه استاندار گلستان با بیان اینکه 68 جلسه کارگروه تخصصی برگزار شده است یادآور شد: ماحصل این کارگروه‎ها 997 مصوبه بوده که 75 درصد مصوبات اجرا شده است.

پرواز تصریح کرد: جهت‎گیری‎های مدیریت شورا بر اساس تحقق اهداف و سیاست‎های دولت در هدفمندی یارانه‎ها، توزیع بهینه منابع، صرفه‎جویی در دستگاه‎های اجرایی، اجرای طرح مسکن مهر همچنین پرداختن به مسائل اساسی و محوری توسعه استان در بخش‎های کشاورزی، گردشگری، توسعه صادرات و ...صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: جهت‎دهی منابع مالی و مصارف بانکی به طرح‎های تولیدی و مولد، نظارت مستمر بر پروژه‎های عمرانی از جمله طرح‎های مورد هدف توسعه و برنامه‎ریزی استان بوده است.

مدیرکل دفتر برنامه‎ریزی و بودجه استاندار گلستان به مهمترین مصوبات کارگروه‎ها اشاره کرد و ابراز داشت: بررسی سیاست‎های اجرایی استان در سال تولید ملی با تعیین شرح وظایف هر یک از دستگاه‎ها، بررسی موضوعات محوری استان در بخش کشاورزی، صنعت و گردشگری، بررسی ابعاد ارزش‌افزوده استان که سند ارزش‎افزوده در سه بخش کشاورزی، صنعت و گردشگری در دست اقدام و شیلات نیز در دستور کار قرار دارد.

پرواز تصویب طرح جامع شهر گرگان، اتخاذ تدابیر استان برای تحقق درآمد عمومی و تولید گیاهان دارویی را از جمله مهمترین مصوبات کارگروه برشمرد و افزود: بررسی آمایش طرح پرورش میگو، بررسی طرح ارزیابی اکولوژی استان، انتقال دانشگاه کشاورزی به عنوان طرح آمایش استان، از جمله طرح‎های کارگروه اقتصادی است.

وی بیان داشت: ارتقاء درآمد سرانه و ارزش‌افزوده، بررسی حل مشکلات نقدینگی کارخانجات، تصمیم‌گیری تکمیل ظرفیت‎های خالی دامداری استان، بررسی کشتارگاه‎های استان از جمله مهمترین طرح‎های مصوب در کارگروه اقتصادی استان بوده است.

مدیرکل دفتر برنامه‎ریزی و بودجه استاندار گلستان، عارضه‌یابی تعاونی‎های زنان، نمایشگاه مد و لباس را از برنامه‎های کارگروه بانوان استان برشمرد و افزود: پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی، بررسی طرح‎های مشکل‌دار و اتخاذ تصمیم مناسب از جمله طرح‎های کارگروه اشتغال استان بوده است.

پرواز با بیان اینکه ارزیابی نهایی کارگروه‎های استان در اواخر سال مورد بررسی قرار می‎گیرد اظهار داشت: برای پیگیری روند وضعیت فعلی این گزارشات ارائه شد که متاسفانه برخی جلسات کارگروه‎ها به حد نصاب نرسیده که باید برای برگزاری آن تلاش شود.

وی در پایان عملیاتی کردن مصوبات کارگروه‎ها را یک ضرورت خواند و گفت: تعدادی از کارگروه‎ها به همه دستورالعمل‎ها نپرداخته‎اند که باید آن را اجرایی کنند.

انتهای پیام/2307/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول