اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار قزوین تأکید کرد:

انتقال تمام زباله‌های استان به محمدآباد تا پایان اردیبهشت 92

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استاندار قزوین گفت: تا پایان اردیبهشت ماه 92 تمام زباله‌های سطح استان باید به مرکز جمع‌آوری زباله استان در محمدآباد منتقل شود.

انتقال تمام زباله‌های استان به محمدآباد تا پایان اردیبهشت 92

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، منوچهر حبیبی در کار گروه پسماند استان قزوین که امروز در محل سالن جلسات معاونت عمرانی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: مدیریت پسماند استان فقط تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده فرصت دارد مرکز جمع‌آوری زباله استان قزوین در محمد آباد را تجهیز کرده و به طور کامل راه‌اندازی کند.

وی افزود: در حال حاضر خوشبختانه از 25 شهر استان قزوین 15 شهر به شبکه فاضلاب متصل هستند و امیدواریم در آینده نزدیک شهرهای باقی‌ مانده نیز به شبکه فاضلاب استان متصل شوند.

این مسئول با اشاره به نقش سلامت مردم جامعه در توسعه و پیشرفت آن جامعه عنوان کرد: نقش سلامت و بهداشت عمومی مردم هر جامعه‌ای در توسعه و پیشرفت آن جامعه حقیقتی انکارناپذیر است و فقط با وجود انسان‌های سالم در جامعه است که می‌توان به توسعه و پیشرفت آن جامعه امیدوار بود.

معاون امور عمرانی استاندار قزوین افزود: مسئولان ذیربط  باید در خصوص تأمین سلامت و بهداشت عمومی مردم استان با جدیت برخورد کنند و اقدامات لازم را در این زمینه به صورت پایه‌ای و اساسی انجام دهند.

حبیبی اظهار داشت: با توجه به اینکه استان قزوین یک استان صنعتی و کشاورزی است، مسئولان و متولیان امر باید به اعتمادی که مردم در خصوص بهداشت و سلامت تولیدات کشاورزی، صنعتی و غذایی به آنان کرده‌اند، توجه لازم را داشته باشند، تا این اعتماد از سوی مردم سلب نشود.

وی افزود: مسئولان این امر باید بررسی‌ها و نظارت‌های مستمر و دقیقی در خصوص رعایت بهداشت تولیدات کشاورزی، صنعتی و غذایی استان داشته باشند تا مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد برطرف شود و از سوی دیگر مردم نیز نگران مصرف این تولیدات نباشند.

این مسئول در ادامه به ساماندهی پسماند بیمارستان‌های سطح استان اشاره کرد و گفت: ساماندهی پسماندهای بیمارستانی یکی از موارد مهمی است که باید مورد توجه مسئولان استان قزوین  قرار گیرد، در همین جهت تجهیز همه بیمارستان‌های سطح استان به دستگاه زباله‌سوز برای عادی‌سازی زباله‌های ویژه با اعلام آمادگی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین و شهرداری امری ضروری به نظر می‌رسد که در اولین فرصت باید نسبت به این امر اقدامات لازم صورت گیرد.

به گفته معاون امور عمرانی استاندار قزوین در حال حاضر سه بیمارستان بوعلی سینا، شهید رجایی و 22 بهمن آماده اتصال به شبکه فاضلاب هستند و دو بیمارستان دیگر نیز در آستانه اتصال به شبکه فاضلاب قرار دارند.

حبیبی با تأکید بر ساماندهی زباله‌های عفونی بیمارستانی بیان کرد: روزانه بیش از 600 تن انواع زباله در شهر قزوین تولید می‌شود که با مجموع شهرها و شهرستان‌ها این میزان به یک هزار تن در روز می‌رسد.

گفتنی است در پایان این جلسه مقرر شد از ابتدای خرداد ماه سال آینده هیچ گونه زباله‌ای نباید در منطقه لیا تخلیه شده و تمام زباله‌های استان باید به مرکز جمع‌آوری محمدآباد منتقل شوند.

همچنین مقرر شد یک دستگاه اتو‌کلاو مرکزی برای بی‌خطر سازی زباله‌های عفونی درمانگاه‌ها و آزمایشگاه‌های خصوصی و دولتی  استان خریداری شود.

انتهای پیام/77001/ت40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول