اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان بوشهر مطرح کرد

پناهندگی هموطنان اهل سنت به دلیل دسیسه کشف حجاب رضاخان

خبرگزاری فارس: دبیر حزب موتلفه اسلامی استان بوشهر گفت: مخالفت با حجاب زنان در دوران رضاخان باعث شد تا هموطنان اهل سنت به خصوص در نوار مرزی جنوب، خانه و کاشانه خود را رها کنند و به کشورهای خلیج فارس پناهنده شوند.

پناهندگی هموطنان اهل سنت به دلیل دسیسه کشف حجاب رضاخان

عبدالله فاتحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر گفت: ماه دی، وقایع تلخ و شیرینی را تاکنون در خود ثبت کرده است، نهمین روز از این ماه روز بصیرت نام گرفت و مهم‌ترین توطئه دشمن که اصل نظام را تهدید می‌کرد در خود هضم کرد.

وی افزود: نوزدهم این ماه در سال 1356 جرقه انقلاب اسلامی در پی اهانت به امام خمینی رقم زده شد که تا پیروزی ادامه یافت، این دو روز از روزهای شیرین این ماه است، اما روز تلخ آن هفدهم دی است که در آن دسیسه کشف حجاب توسط رضاخان اجرا شد.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان بوشهر تصریح کرد: رضاخان که در اوائل، به شیعه بودن تظاهر می‌کرد و در صف اول عزاداران اباعبدالله الحسین(ع) خاک بر سرمالیده حرکت می‌کرد، بعد از اینکه احساس کرد حکومتش تثبیت شد در روز هفدهم دی ماه سال 1314 هجری شمسی در برابر آئین و شریعت اسلام طغیان کرد و در اجرای نقشه شوم مبارزه با اسلام و دین در حوزه ماموریت خود و انجام منویات پلید روباه پیر استعمار، نوامیس خود را نیمه برهنه در انظار عمومی حاضر کرد تا به زعم خود با کشف حجاب موجبات پیشرفت کشور را فراهم کند و از همتای خود آتاتورک در ترکیه عقب نماند.

وی ادامه داد: لذا در یک حرکت کور ضد سیاسی و به دور از تدبیر، حجاب به ویژه استفاده از چادر و برپائی مجالس سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) را ممنوع اعلام کرد و روحانیون را خلع لباس کرد، مجموع این اقدامات شیطانی و خلاف اعتقادات و افکار عمومی جامعه اسلامی، از وی حاکمی منفور، ضد دین و نوکر استعمار ساخته و زمینه سقوط او را فراهم کرد و زمانی که تاریخ مصرف وی تمام شد با خواری و ذلت از سوی اربابان خود از کشور اخراج و به جزیره موریس تبعید شد.       

ریشه حکومت پهلوی با قیام مردم و رهبری امام از بیخ و بن کنده شد

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان بوشهر اظهار داشت:  پس از سپری شدن عمر دیکتاتور پسر ناصالحش راه او را ادامه داده و این پروژه‌های شیطانی را پی گرفت و این در حالی بود که قلوب مردم مسلمان ایران انباشته از خشم و غضب نسبت به پدر و پسر شده بود، سرانجام با قیام مردمی به رهبری امام خمینی (ره) ریشه حکومت پهلوی از بیخ و بن کنده شد.

فاتحی اضافه کرد: مخالفت با حجاب زنان باعث شد تا هموطنان اهل سنت به خصوص در نوار مرزی جنوب، خانه و کاشانه خود را رها کنند و به کشورهای خلیج فارس پناهنده شوند، آثار خانه‌های غیرمسکونی آنان هنوز پا برجاست، ولی با کمال تعجب بعضی از افراد تحت تأثیر القائات شیاطین و شبکه‌های ماهواره‌ای با پوشش نامناسب خود، طمع دشمنان اسلام را بر می‌انگیزند.

وی بیان کرد: برخی زنان فریب خورده از دشمن از گذشت تاریخ عبرت گرفته و با حفظ شئونات و پوشش مطلوب و حجاب مناسب در راستای مصونیت و سلامت جامعه از پلیدی‌ها و بی‌بند و باری خانمان‌سوز گام جدی بردارند.

انتهای پیام/66006/ر30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول