اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

18 دی ماه

یادمان شهدای هیجده دی شهرری برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: همزمان با هیجده دی ماه بزرگداشت شهدای 18 دی بر سر مزار آنها و در قطب فرهنگی شهرری برگزار خواهد شد.

یادمان شهدای هیجده دی شهرری برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، همزمان با 18 دی ماه سالروز شهادت چهار تن از پیشگامان انقلاب اسلامی با نام‌های علی اصغر طرقرودی، قاسم سبزعلی، علی کوهی‌نژاد و عباس ملکی در سال 57، مراسم بزرگداشت این مردان خدا برگزار می‌شود.

این مراسم به همت فرهنگسرای ولاء و با همکاری نهادهای شهرستان ری طی دو روز برگزار خواهد شد.

هجده دی ماه سالروز قیام خونین مردم شهرری بر علیه رژیم منفور شاهنشاهی در سال 57 با حضور فرماندهان جبهه‌های جنگ، خانواده‌های شهدا و عموم مردم برگزار می‌شود.

برنامه فوق روز 18 دی ماه از ساعت 15 در مسجد خاتم الانبیاء و 19 دی ماه در قطعه 23 بهشت زهرا (س) دایر است.

مردم شهرری صبح روز 18 دی سال 57 ساعت 9 در صحن حضرت عبدالعظیم (ع) گرد هم آمدند و پس از شعار دادن به سمت مرکز شهر حرکت کردند. در پیشاپیش جمعیت علمای شهر از جمله آیت‌الله لاله زاری و آیت‌الله کنی حضور داشتند. پس از عبور از بازار و خیابان حرم در حالی که تمام اصناف، مغازه‌های خود را تعطیل کرده بودند و صفوف راهپیمایان هر لحظه فشرده‌تر می‌شد، پس از رسیدن راهپیمایان به میدان مرکزی شهر از ادامه حرکت آنها به سمت کلانتری توسط ماموریت جلوگیری شد و مسیر حرکت به سمت خیابان 24 متری ادامه یافت اما هنوز کمتر از نیمی از راهپیمایان در خیابان 21 متری و نیمی در دیگر آن در خیابان حرم بودند که تیراندازی عوامل رژیم شروع شد و عده‌ای از مردم زخمی و عده‌ای نیز شهید شدند.

قیام 18 دی شهرری منجر به شهادت تعدادی از مبارزین شد. قاسم سبزعلی، عباس ملکی، اصغر طرق رودی و علی کوهی‌نژاد، شهید و عده زیادی از مردم از جمله رمضان فلاح محمد بختیار، مسیب تقی‌زاده، رحمان حسینی، اعظم سلیمانی، علی خان‌محمدی، صفرعلی رنجبر و ... نیز زخمی شدند.

علاقمندان برای حضور در مراسم بزرگداشت سالروز 18 دی، می‌توانند 18 دی ماه به شهرری، خیابان حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع)، مسجد خاتم الانبیاء (ص) و 19 دی ماه به قطعه 23 بهشت زهرا (س)  مراجعه کنند. 

انتهای پیام/2462/و30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول