اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال صورت گرفت

تجدید 7 هزار سند اجاره رقبات موقوفات در همدان

خبرگزاری فارس: معاون بهره‌وری و اقتصادی اداره اوقاف و امور خیریه همدان گفت: از ابتدای سال تا‌کنون تجدید 7 هزار سند اجاره رقبات موقوفات استان صورت گرفته است.

تجدید 7 هزار سند اجاره رقبات موقوفات در همدان

رحمت‌الله نعمتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به جذب و هزینه 6 میلیارد و 360 میلیون ریال برای مساجد استان همدان طی امسال به نقش ویژه مساجد به عنوان ملجأ و پناهگاه مردم، محل ارتباط خاک به افلاک و پناه و امید مؤمنان اشاره کرد و اظهار داشت: انبیا و اولیای الهی زیباترین جلوه‌های بندگی خود را در مسجد به خداوند ارائه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه هر کس باید سهم خود را از عمران مساجد تعریف کند، ادامه داد: امروزه پایگاهی که به جامعه مؤمنان امید می‌دهد مساجد بوده و این پایگاه نیازمند عمران و آبادی است.

معاون بهره‌وری و اقتصادی اداره اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: بر اساس برگزاری 20 جلسه طرح مودت در سطح امامزادگان استان، یک میلیارد ریال برای عمران بقاع از طرف خیرین جمع‌آوری و هزینه شده است.

به گفته وی، بر اساس طرح مودت بخشی از هزینه عمران و آبادی بقاع متبرکه توسط سازمان اوقاف پرداخت می‌شود که بر این اساس برای هر بقعه متبرکه 30 میلیون تومان اختصاص می‌یابد.

نعمتی با بیان اینکه فرزندان ما باید در پناه امامزادگان رشد یابند، بر امر کمک در راستای مهجوریت‌زدایی از امامزادگان تأکید کرد و گفت: در سطح استان حدود 255 امامزاده داریم که با توجه به اینکه بودجه و اعتبار دولتی ندارند در راستای عمران به مردم متکی هستند.

وی به لزوم تجدید سند اجاره‌های موقوفات پس از اتمام مهلت آنها اشاره کرد و این برنامه را از راهبردهای اصلی اوقاف دانست.

معاون بهره‌وری و اقتصادی اداره اوقاف و امور خیریه استان همدان در پایان گفت: در راستای تحقق هدف فوق طی 9 ماه گذشته تجدید سند اجاره رقبات موقوفات در استان به تعداد 7 هزار سند انجام پذیرفته است.

انتهای پیام/89004/ز20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول