اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شیروان مطرح کرد

فرهنگ قرآنی اساس سبک زندگی دینی

خبرگزاری فارس: امام جمعه شیروان در خصوص تغییر سبک زندگی گفت: تغییر سبک زندگی باید بر اساس آموزه‌های دینی و قرآنی باشد .

فرهنگ قرآنی اساس سبک زندگی دینی

به گزارش خبر گزاری فارس از شیروان، حجت‌الاسلام حسین کوثری پیش از ظهر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی اظهار کرد: مهم‌ترین دغدغه پیامبر عظیم الاشأن اسلام برای امتش دغدغه فرهنگی بود.

وی آغاز تهاجم فرهنگی از آن زمان را مورد اشاره قرار داد و افزود: دشمنان رسالت و نبوت و دشمنان رهبری دینی دریافتند که اگر این فرهنگ در جامعه پیاده شود در طول تاریخ دیگران نقشی نخواهند داشت.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شیروان با اشاره به سخنان پیامبر (ص) گفت: من دو امانت گران‌بها و قیمتی را در بین شما می‌گذارم یکی کتاب خدا و دیگری عترت، اگر تمسک جستید به قرآن و اهل بیت، هیچ وقت گمراه نمی‌شوید.

وی تصریح کرد: تنها راه نجات و رستگاری فرد و حفظ ماندن تمسک به قرآن و اهل بیت است و افزود: در راستای ترویج فرهنگ قرآنی؛ فرهنگ تلاوت قرآن، آموزش قرآن، تفسیر قرآن، تعمق در معارف قرآنی، فرهنگ عمل به قرآن نیاز جامعه است و باید رونق پیدا کند.

امام جمعه شیروان اظهار کرد: مهم‌ترین روزنه‌ای که از آن جامعه اسلامی آسیب پذیر است دور ماندن از فرهنگ قرآنی است از این رو ضروری است باید فرهنگ قرآنی در جامعه رونق پیدا کند.

وی در خصوص تغییر سبک زندگی گفت: تغییر سبک زندگی باید بر اساس آموزه‌های دینی و قرآنی باشد موظف هستیم تا بسیاری از فرهنگ‌های غلط ربا خواری، دروغ‌گویی و مصرف گرایی، اسراف و سایر فرهنگی‌های ناصحیح که در جامعه رواج پیدا کرده است را با ترویج فرهنگ صحیح بر اساس آموزه‌های قرآنی جایگزین کنیم.

حجت‌الاسلام کوثری با اشاره به سبک معماری‌ها که به سمت فرهنگ اروپایی کشیده شده است، اظهار کرد: باید با فرهنگ سازی مردم را به سمت معماری‌های اسلامی تشویق کرد.

به گزارش فارس، بیست و یکمین نشست شورای فرهنگ عمومی در محل دفتر امام جمعه این شهرستان  برگزار شد.

انتهای پیام/63001/ج20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول