اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفیر جمهوری خلق چین در ایران:

ایران شریک تجاری خوبی برای چین است/ شرکت‎های چینی را تشویق به سرمایه‎گذاری می‎کنیم

خبرگزاری فارس: سفیر جمهوری خلق چین در ایران گفت: کشور ایران شریک تجاری خوبی برای چین است.

ایران شریک تجاری خوبی برای چین است/ شرکت‎های چینی را تشویق به سرمایه‎گذاری می‎کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، یوهونگ یانگ بعدازظهر امروز در جمع مدیران دستگاه‎های اجرایی استان گلستان اظهار داشت: این آمادگی وجود دارد تا اگر مشکلاتی در روابط دو کشور وجود دارد، برطرف کنیم.

وی با اشاره به اهداف سفر خود به استان گلستان تصریح کرد: بازدید از سازندگی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی منطقه، ملاقات با استاندار گلستان، رئیس اتاق بازرگانی، رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان همچنین دیدار با تجار و صنعتگران گلستان از اهداف این سفر است تا امکانات توسعه بین دو کشور در زمینه تجاری فراهم شود.

یانگ افزود: از شرکت‎های چینی درخواست کردم تا در این استان حضور پیدا کنند تا ضمن آشنایی با فرهنگ اجتماعی و آداب و رسوم مردم منطقه، زمینه توسعه روابط دو کشور به وجود آید.

وی ابراز علاقمندی خود را برای آشنایی با مردم محلی نیز عنوان کرد و متذکر شد: اطلاعات درباره توانمندی‎ها و ظرفیت‎های گلستان را از طریق اینترنت سفارت برای شرکت‎های دیگر کشور چین که در این جلسه حضور ندارند ارائه خواهیم کرد تا آنها نیز با شرکت‎های ایرانی ملاقات کنند تا زمینه هر چه بیشتر این روابط برقرار شود.

ماوی نماینده ارشد شرکت ساینوویدر جمهوری خلق چین نیز اظهار داشت: این شرکت یک شرکت دولتی است که تقریباً 100 سال پیش تاسیس شد و در زمینه سد، نیروگاه برق‎آبی، حرارتی، راه‎آهن، ریل پرسرعت و فنی‎سازی فعالیت می‎کند.

ماوی خاطرنشان کرد: در حال حاضر این شرکت در بین 225 شرکت بزرگ جهان رتبه 29 را دارد و در بین 500 شرکت سدساز رتبه 181 را کسب کرده است.

وی اضافه کرد: این شرکت دو ماه گذشته با وزارت راه و شهرسازی در راستای راه‎آهن گرگان- بجنورد قراردادی انعقاد کرد که آرزو می‎کنم این پروژه با حمایت استانداران و مساعدت استانداری گلستان بدون مشکل به اتمام برسد.

نماینده ارشد شرکت ساینوویدر جمهوری خلق چین یادآور شد: این پروژه تمام تشریفات داخلی را گرفته و در مرحله فاینانس است.

ماوی در پایان اظهار داشت: اعتبار پروژه مذکور نزدیک به یک‎هزار و 400 میلیون یورو است.

انتهای پیام/2307/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول