اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال محقق شد

اشتغال‌زایی برای 680 مددجوی کمیته امداد تویسرکان

خبرگزاری فارس: مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) تویسرکان گفت: امسال اشتغال‌زایی برای 680 مددجوی زیر پوشش کمیته امداد در شهرستان تویسرکان محقق شد.

اشتغال‌زایی برای 680 مددجوی کمیته امداد تویسرکان

تیمور کرمی‌مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان، اظهار داشت: ایجاد فرصت‌های شغلی برای مددجویان سرفصل نخست اولویت این نهاد است زیرا سبب استقلال خانواده‌ها و تمکن مالی آنها می‌شود.

وی توانمند‌سازی خانواده‌های مددجو را در ابعاد مختلف از رویکردهای محوری و مهم امداد خواند و عنوان کرد: اشتغال، استقلال و رشد اقتصاد فرد و اجتماع بخشی از ابعاد توانمندی خانواده امداد است که استقلال مالی این افراد و عدم وابستگی به مستمری کمیته امداد را مهیا می‌کند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) تویسرکان با بیان اینکه در مکتب اسلام نیز یکی از توصیه‌های مؤکد و اصلی رسیدگی به محرومان و افراد آسیب‌پذیر جامعه است، تصریح کرد: این مهم در سال‌های اخیر با توجه و نگاه ویژه در کمیته امداد امام(ره) در حال انجام است.

وی کاهش محرومیت و افزایش اشتغال‌زایی را برنامه تعریف شده و هدفمند این نهاد یاد کرد و بیان داشت: شغل اصلی‌ترین نیاز جامعه است و هدف راهبردی این نهاد توانا‌سازی خانواده زیر چتر حمایتی در زمینه اشتغال‌زایی و رفع محرومیت است.

کرمی‌مقدم از ابتدای سال جاری تا کنون 680 فقره شغل به منظور خودکفایی مددجویان کمیته امداد تویسرکان ایجاد شده است، بیان کرد: مبلغ 47 میلیارد و 600 میلیون ریال تسهیلات اشتغال‌زایی از منابع داخلی و بانکی به افراد زیر پوشش کمیته امداد پرداخت شده است.

وی رشد اشتغال 9 ماه امسال را نسبت مدت مشابه سال گذشته قابل ملاحظه خواند و افزود: اشتغال‌زایی در کمیته امداد با پشتوانه علمی و یادآموزی مهارت در حوزه فعالیتی مددجو در رشته‌های دامداری، کشاورزی، قالی‌بافی و... ایجاد می‌شود.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) تویسرکان افزود: تا پایان سال جاری در صورت جذب اعتبار 70 شغل‌ دیگر برای افراد زیر پوشش کمیته امداد امام (ره) شهرستان ایجاد خواهد شد.

وی در خصوص خدمات خودکفایی و اشتغال‌زایی کمیته امداد گفت: آموزش افراد واجد شرایط، خانواده‌های زیر چتر حمایت در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و صنایع دستی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی به منظور مهارت‌یابی، ارائه مشاوره‌های شغلی در زمینه احراز فرصت‌ها و موقعیت‌های شغلی مناسب به مددجویان با حضور کارشناسانه متخصص در این حوزه انجام می‌شود.

کرمی‌مقدم در پایان افزود: پرداخت تسهیلات به نیازمندان، نظارت مستمر بر حسن اجرای طرح‌های اشتغال، ارائه آموزش‌های تکمیلی در هنگام اجرای طرح‌های اشتغال، بازاریابی و فروش تولیدات طرح‌های خودکفایی به قیمت مناسب، احداث و یا تأمین فضای مورد نیاز برای اجرای طرح خودکفایی با پرداخت وام، معرفی متقاضیان بی‌بضاعت برای دریافت تسهیلات خوداشتغالی و معرفی زنان بی‌سرپرست روستایی برای دریافت وام خوداشتغالی بخشی دیگر از خدمات‌رسانی به افراد زیر پوشش امداد در خصوص خودکفایی و اشتغال‌زایی است.

انتهای پیام/89010/خ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول