اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور:

گسترش گفتمان انقلاب اسلامی هدف اصلی‌ شهدا بود

خبرگزاری فارس: مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: مهم‌ترین هدف شهدا گسترش گفتمان انقلاب اسلامی در جهان بود.

گسترش گفتمان انقلاب اسلامی هدف اصلی‌ شهدا بود

حجت‌الاسلام فراشی در حاشیه برگزاری نخستین یادواره شهدای سرباز استان کردستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد:‌ انقلاب اسلامی ایران برگرفته از نهضت جاودانه پیامبر عظیم‌الشان اسلام و مشتق از ارزش‌های والا و اصیل اسلام است.

وی ادامه داد: این انقلاب الهی همواره بعنوان الگویی شاخص برای آزادگان جهان مطرح بوده و گفتمان غالب آن در برابر گفتمان پر از تزویر و فریبکاری غرب در حال تسخیر قلب‌های مردم جهان است.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور تصریح کرد:‌ بدون شک در شکل‌گیری هر انقلاب و نظام مقتدری تعیین شاخصه‌ها و اصول اساسی آن انقلاب و تلاش برای حفظش از مهم‌ترین اولویت‌ها و عوامل ماندگاری آن انقلاب است.

فراشی اضافه کرد:‌ از مهم‌ترین عوامل حراست و نگهداری هر ایده و مکتبی میزان توانمندی آن در دفاع از ایدئولوژی‌هایش است.

وی افزود: نقش شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در پاسداشت انقلاب اسلامی و گسترش گفتمان آن در سراسر جهان بی‌بدیل و غیر قابل کتمان است.

به گفته وی برای تبین نقش و جایگاه فرهنگ ایثار و شهادت که در جنگ متبلور شد بیش از هر چیزی نیازمند بررسی درست دستاوردهای هشت سال جنگ تحملی هستیم.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور بیان کرد:‌ تحقق این هدف نیازمند تحقیقات علمی و گسترده توسط متولیان امر است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

فراشی با بیان اینکه علی‌رغم گذشت چندین سال از آغاز و پایان جنگ تحمیلی حرکت در راستای شناسایی دستاوردهای ارزشی آن کند بوده است، خاطرنشان کرد: باید فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان میراثی‌ گران سنگ در ذهن ملت ایران باقی  و از آفت و تحریف مصون بماند.

وی تصریح کرد:‌بدون شک نشر ارزش‌های معنوی و اخلاقی با شمیم خون شهیدان تأثیر بسزایی در اخلاق جوانان داشته و در کنار افزایش انگیزه آنان در مبارزه با استکبار موجب ترویج فرهنگ عاشورایی می‌شود.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور تصریح کرد:‌ فرهنگ شهادت در جامعه‌ای که حاکم شود جوانان آن هیچگاه حاضر نیستند در برابر هیچ دشمنی تن به ذلت دهند و در راستای دفاع از ارزش‌هایشان تا پای جان خواهند ایستاد.

به گفته فراشی ملتی که شهید را قلب تاریخ می‌داند به درست درک کرده که شهیدان با خون پاکاشان اسلام را نجات داده و در راستای حفظ این میراث گران بهای شهدا خون می‌دهند.

وی با بیان اینکه دنیای امروز تشنه رهایی از بند اسارت و عصر دوری از خدا است، گفت:‌ شهدای انقلاب اسلامی با خون پاکشان گفتمان انقلاب را که گفتمانی بی‌بدیل، پاسخگو و انسان‌ساز است در جهان مطرح کردند تا ملت‌های آزادی خواه با الگوگیری از آن مسیر رهایی از اسارتشان را هموار سازند.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور بیداری اسلامی امروز در جهان را نشات گرفته از خون پاک و بی‌گناه شهدای ایران اسلامی دانست و تصریح کرد: صدای شهدای انقلاب ایران در پیدایش بیداری اسلامی ملت‌های در بند در حال پژواک است و به برکت خون مطهر و راهگشایشان گفتمان انقلاب اسلامی و امام راحل در جهان به گوش تمام ملت‌های تشنه آزادی و سعادت‌مندی خواهد رسید.

وی در پایان بیان کرد: فیوضات هشت سال دفاع مقدس و خون پاک شهدا به فرموده مقام معظم رهبری اوج افتخار ملت ایران است و با تحت‌تأثیر قرار دادن تاریخ معاصر زمینه پیدایش حکومت جهانی حضرت ولیعصر را فراهم می‌کند.

انتهای پیام/79002/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول