اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهادکشاورزی بستان‌آباد خبر داد

فعالیت 15 هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی و دامپروری

خبرگزاری فارس: مدیر جهادکشاورزی بستان‌آباد گفت: تعداد بهره‌برداران بخش کشاورزی و دامپروری این شهرستان حدود 15 هزار نفر است.

فعالیت 15 هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی و دامپروری

به گزارش خبرگزاری فارس از بستان‌آباد، حسین فروغی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه جایگاه کشاورزی در درآمد سرانه این شهرستان از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار کرد: بستان‌آباد دارای نزدیک به 40 هزار هکتار اراضی زراعی بوده که سالانه تقریباً 200 هزار تن انواع محصولات کشاورزی از جمله گندم، علوفه، سیب زمینی، هویج و سایر محصولات صیفی در آن تولید و به بازارهای مصرف عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرستان بستان‌آباد، یکی از قطب‌های تولید محصولات دامی از جمله گوشت قرمز، تخم مرغ و گوشت مرغ بوده و اکثر محصولات تولید شده به سایر شهرستان‌ها و خارج از استان صادر می‌شود، افزود: با توجه به این امر ایجاد اشتغال مولد در بخش کشاورزی شهرستان از طریق اجرای طرح‌های متنوع زراعی، باغی و دامی در قالب طرح توسعه بخش کشاورزی و با اعطای تسهیلات بانکی به متقاضیان انجام پذیرفته است.

فروغی با اشاره به سهمیه ابلاغی استان به این شهرستان در ایجاد اشتغال مولد در بخش کشاورزی در سال‌جاری با تلاش کارشناسان این مدیریت در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی گفت: میزان اشتغال‌زایی این شهرستان در بخش کشاورزی از اهداف تعیین شده برای سال 1391 فراتر رفته است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بستان‌آباد سهمیه اختصاصی برای اشتغال‌زایی بخش کشاورزی در سال‌ جاری را 745 نفر اعلام کرد و افزود: با همت کارشناسان این مدیریت، تعداد اشتغال ایجاد شده در سال‌جاری به 823 نفر رسیده است و این میزان 10 درصد بیشتر از اهداف تعیین شده برای جهادکشاورزی این شهرستان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/60001/ز/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول