اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت الله صفایی بوشهری:

نخستین درس شهدا ولایتمداری است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: اهداف شهدا درس و آموزه‌ای است برای همه ما انسان‌ها، چرا که نخستین درس شهدا به ما دین مداری، ولایت‌مداری و مدافع حریم ولایت بودن است.

نخستین درس شهدا ولایتمداری است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر امروز در نخستین یادواره 500 شهید سرباز نیروهای مسلح استان بوشهر که با حضور استاندار، فرماندهان نیروهای مسلح و خانواده معظم شهدا و ایثارگران و مسئولان بوشهر برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والامقام، ارزش شهدا را مورد ارزیابی قرار داد و گفت: شهدا ضمن اینکه دارای جایگاه ویژه در عالم آفرینش هستند جاودانه می‌مانند و پیام آنان در جامعه همواره جاری و ساری است.

وی با بیان اینکه انسان در زندگی خود دارای یک حیات دنیوی و یک حیات فرا دنیوی پس از مرگ است، گفت: انسان هیچگاه از بین نمی‌رود و این مبنای دین و علم، دانش، فلسفه و حکمت است.

صفایی بوشهری با تاکید بر اینکه آثار حیات انسان از بین نمی‌رود و همه چیز نزد خداوند در عالم آفرینش محفوظ است، افزود: آثار اعمال انسان‌ها در دنیا و آخرت نمایان می‌شود.

امام جمعه بوشهر بهترین شکل عروج انسان از دنیا به فرا دنیا را شهادت اعلام کرد و افزود: شهادت جایزه انسان‌های خوب در حیات دنیوی است.

وی افزود: تمام ائمه و بسیاری از پیامبران حیاتشان به شهادت ختم شد و شهادت یک آغاز آسمانی است.

صفایی بوشهری شهادت را یک موهبت الهی دانست و افزود: شهیدان این بشارت را به بازماندگان می‌دهند که شما اندوهگین نباشید چرا که ما به جایی عزیمت کرده‌ایم که نزد خدا روزی می‌گیریم.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه هر چیزی در راه خدا باشد جاودانه و ماندگار است، گفت: شهید جانش را برای خدا و برای حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی و مکتب اهل بیت(ع) داده است و خدا هم یاد و نامش را جاودانه می‌کند.

وی گفت: بسیاری از شخصیت‌ها و اثرگذاران تاریخ بشریت، جهان علم و سیاست از بین رفته‌اند و تنها در کتاب تاریخی و کتابخانه‌ها نامی از آنها است ولی شهدا ضمن اینکه نامشان ماندگار است یادواره‌هایی پس از چندین سال برای آنان برپا می‌شود.

مجاهدت در راه حفظ کیان ایران از دیگر پیام‌های شهداست

صفایی بوشهری افزود: اهداف شهدا درس و آموزه‌ای است برای همه ما انسان‌ها چرا که نخستین درس شهدا به ما دین مداری، ولایت‌مداری و مدافع حریم ولایت بودن است.

امام جمعه بوشهر مجاهدت در راه حفظ کیان ایران اسلامی را از دیگر پیام‌های شهدا دانست و گفت: اگر جهان استکبار چه در بعد سخت افزاری و چه نرم افزاری بخواهد به ایران اسلامی تعرض کند مردم ولایتمدار چنانکه در هشت سال دفاع نشان دادند، درسی دیگر به آنان خواهند آموخت.

وی با استناد به پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: شهدا و خانواده آنان و ایثارگران چشم و چراغ این کشور هستند.

صفایی بوشهری همچنین از دست‌اندرکاران و برگزار کنندگان این یادواره تقدیر کرد.

انتهای پیام/66006/و30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول