اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار یزد:

98 درصد پروژه‌های سفر رهبری در یزد بهره‌برداری شد

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار یزد از بهره‌برداری 98 درصد پروژه‌های عمرانی سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری به استان یزد خبر داد.

98 درصد پروژه‌های سفر رهبری در یزد بهره‌برداری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد حیدر نوروزی پیش از ظهر امروز در نشستی خبری با حضور مدیران عامل شرکت‌های تولید و توزیع آب و برق و اصحاب رسانه استان یزد اظهار داشت: در سفر تاریخی رهبر معظم انقلاب به استان یزد، 721 پروژه با اعتباری بالغ بر 2هزار و 620 میلیارد ریال در استان یزد مصوب شد که پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها 98 درصد است.

وی با اشاره به ویژگی‌های مصوبات سفر رهبری افزود: تعریف دقیق پروژه، زمان‌بندی منظم، مشخص بودن منابع تامین اعتبار و تخصیص به موقع اعتبار و توزیع آن در سراسر استان و منتفع شدن همه شهرستان‌ها از مزایای آن، از ویژگی‌های مصوبات این سفر است.

نوروزی با برشمردن پروژه‌های برخی از ادارات و ارگان‌ها و میزان پیشرفت آنها عنوان کرد: استانداری 44 پروژه، بنیاد شهید و امور ایثارگران یک پروژه کلی، اوقاف و امور خیریه 27 پروژه، هلال احمر یک پروژه، بهزیستی 47 پروژه، دانشگاه یزد شش پروژه، انتقال خون دو پروژه، آبفا 13 پروژه، آبفار 12 پروژه و ... داشته‌اند که این پروژه‌ها به طور کامل اجرا و بهره‌برداری شده است.

وی با اشاره به برخی طرح‌های مصوب دیگر که هنوز به طور کامل بهره‌برداری نشده است، بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد 42 پروژه از این سفر را از آن خود کرده که این پروژه‌ها هم‌اکنون به طور میانگین پیشرفت 85 درصدی دارند.

نوروزی یادآور شد: پروژه‌های کمیته امداد با 165 مورد، آب منطقه‌ای با پنج مورد، سازمان تبلیغات اسلامی با 49 و ... هر کدام از 95 تا 99 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر از تلاش‌های مدیران و کارکنان بخش آب و برق استان یزد اظهار داشت: یزد یکی از موفق‌ترین و پرتلاش‌ترین مدیران را در عرصه آب و برق دارد و با کمترین مشکل در این زمینه در استان یزد روبه‌رو هستیم.

معاون عمرانی استاندار یزد خاطرنشان کرد: تا پایان مهرماه امسال، 99.26 درصد روستاهای یزد از نعمت برق برخوردار بوده‌اند و روستاهای بین 10 تا 20 خانوار نیز به طور میانگین 96.26 درصد و آبادی‌های کوچک با 507 مورد در استان، 82 درصد از نعمت برق برخوردارند.

وی با برشمردن پروژه‌های بزرگی که شرکت برق منطقه‌ای در استان یزد در دست اجرا دارد، عنوان کرد: خط 400 کیلوولت طبس به بافق با 275  کیلومتر طول با 45 میلیارد تومان هزینه هم‌اکنون در دست احداث است که اتصال یزد به خراسان رضوی و پایداری برق به دنبال بهره‌برداری از این پروژه میسر خواهد شد.

نوروزی یادآور شد: فاز اول پست 400 کیلوولت گلشن طبس با 30 میلیارد تومان اعتبار، توسعه خط 63 کیلوولت فیض‌آباد با اعتبار 300 میلیون تومان، پست 230 کیلوولت شمال یزد با 700 میلیوت تومان اعتبار و ... نیز از دیگر پروژه‌های مهم در دست احداث در استان یزد به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: در مجموع ارتباط استان یزد با شبکه برق استان‌های هرمزگان، کرمان و اصفهان برقرار است و به زودی با خراسان رضوی نیز برقرار خواهد شد و با تکمیل پست در دست احداث ابرکوه نیز، ارتباط استان یزد با شبکه برق استان فارس نیز برقرار خواهد شد.

نوروزی با بیان اینکه پروژه‌های برق بسیار زمان‌بر و هزینه‌بر هستند، عنوان کرد: مردم باید از این خدمات مطلع‌ شوند و بدانند استان آنها در مسیر توسعه با سرعت گام بر می‌دارد.

معاون عمرانی استاندار یزد همچنین به تشریح پروژه‌های آب و فاضلاب شهری، روستایی و منطقه‌ای پرداخت و یادآور شد: استان یزد از نظر هدر رفت آب مشکل جدی و چندانی ندارد و از شرایط خوبی برخوردار است به نحوی که میزان هدر رفت آب در شبکه‌های آب کشور به طور میانگین 27 درصد و در یزد حدود 19 درصد است.

وی در بخش آب و فاضلاب شهری، پروژه‌های مربوط به بخش فاضلاب را بسیار هزینه‌بر خواند و افزود: با این وجود هم‌اکنون 26 هزار انشعاب فاضلاب در یزد متصل شده که با افتتاح مسکن مهر، این تعداد به 36 هزار مورد خواهد رسید.

نوروزی همچنین با اشاره به طول شبکه‌های آبرسانی روستایی استان یزد خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در استان یزد 5هزار و 200 کیلومتر شبکه آبرسانی روستایی با 500 مخزن به حجم 90هزار مترمکعب، 660 روستای بالای 20 خانوار استان یزد را زیر پوشش قرار داده است.

در ادامه این نشست مدیران عامل شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی و آب منطقه‌ای و مدیران عامل شرکت‌های توزیع برق و برق منطقه‌ای یزد به سئوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

این نشست‌های دوره‌ای به همت روابط عمومی استانداری یزد برگزار می‌شود و در هر نشست یکی از معاونان استاندار با مدیران حوزه معاونتی خود به طور مشترک به سئوالات خبرنگاران استان پاسخ می‌دهند.

انتهای پیام/2464/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول