اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نیمه نخست سال 92 صورت می‌گیرد

بهره‌برداری از 5 طرح بزرگ صنعتی با سرمایه‌گذاری یک هزار میلیارد ریال

خبرگزاری فارس: فرماندار اهر گفت: در نیمه نخست سال 92 بهره‌برداری از 5 طرح بزرگ صنعتی با سرمایه‌گذاری یک هزار میلیارد ریال صورت می‌گیرد.

بهره‌برداری از 5 طرح بزرگ صنعتی با سرمایه‌گذاری یک هزار میلیارد ریال

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، رضا صدیقی ظهر امروز در بازدید مسئولان ارشد شهرستان و اعضای کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری از شهرک صنعتی اهر اظهار کرد: این طرح‌ها شامل کارخانه تولید میلگرد فولادی، بسته‌بندی و سورتینگ، سردخانه 10 هزار تنی، بزرگ‌ترین کارخانه قند رافینری و طعم‌دار کشور و کارخانه آهک هیدراته است.

فرماندار اهر تاکید کرد: با اتمام این طرح‌ها بالغ بر 2 هزار نفر از شهروندان و بیکاران منطقه مشغول کار و تولید می‌شوند.

صدیقی گفت: هم‌اکنون 25 طرح کشاورزی در قالب احداث باغات، مرغداری، گاوداری صنعتی، کشت گیاهان دارویی، پرورش بوقلمون، ماهی، زنبور عسل و چند طرح دیگر به بهره‌برداری رسیده است که به توسعه منطقه خواهد انجامید.

وی تاکید کرد: در بخش صنعت و معدن نیز عملیات اجرایی کارخانه کنسانتره مس انجرد، ادوات کشاورزی، صنایع تبدیلی کشاورزی، کارخانه پوره سیب و اجرای فاز دوم معدن مزرعه در حال اجراست  که با اتمام این طرح‌های عظیم که برای نخستین بار در تاریخ منطقه در راستای همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری سال 90 و تفاهم‌نامه امضا شده در حال اجراست، زمینه برای اشتغال بیش از 2 هزار و 650 نفر در این منطقه فراهم می‌شود.

رئیس کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری در ادامه حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی را یک الگوی مناسب برای تحقق اقتصاد مقاومتی در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری ذکر کرد.

وی افزود: همه ما وظیفه داریم با حمایت از تولید در منطقه در بخش‌های مختلف و پرهیز از سردواندن مردم و سرمایه‌گذاران زمینه را برای کار و تلاش بیشتر همچنین سرمایه‌گذاری در منطقه فراهم کنیم تا اشتغال پایدار برای جمعی از جوانان تلاشگر و متخصص منطقه فراهم شود.

صدیقی، در قسمتی دیگر از سخنان خود به توسعه مراکز آموزش عالی و فرهنگی آموزش شهرستان اشاره کرد و توسعه و تقویت دانشگاه آزاد اسلامی اهر با رشته‌های جدید در مقطع دکترا و کارشناسی ارشد، تبدیل آموزشکده کشاورزی به دانشکده کشاورزی، ارتقای رشته این دانشکده از کاردانی به کارشناسی و ایجاد رشته‌های جدید، توسعه دانشگاه فنی و حرفه‌ای و جذب دانشجو در رشته جدید، آغاز به کار مجدد دانشکده پرستاری و مامایی، بهره‌برداری از ساختمان دانشگاه پیام‌نور، افزایش رشته و آغاز عملیات اجرایی دانشگاه جامع علمی کاربردی کمپوست را از دیگر کارهای انجام شده در حوزه آموزش عالی عنوان کرد.

فرماندار اهر در ادامه سخنان خود تصریح کرد: امور ذکر شده در سه سال اخیر تحقق یافته است.

وی، به ایجاد زیرساخت‌های صنعتی نیز اشاره کرد و افزود: هم‌اکنون شهرک صنعتی اهر به مساحت 247 هکتار با تأمین زیرساخت‌های لازم از جمله آب، برق، تلفن، گاز، پل ورودی، آسفالت و سایر اقدامات انجام شده آماده واگذاری زمین برای سرمایه‌گذاران است.

در ادامه امام جمعه و فرماندار از طرح‌های در دست اجرای بزرگ‌ترین کارخانه قند، بسته‌بندی و سورتینگ، همچنین سردخانه 10 هزار تنی، کارخانه آهن میلگرد و مرغداری بازدید کرد.

انتهای پیام/60003/ز30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول