اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دفتر سلامت وزارت بهداشت:

سالانه 820 هزار زوج آموزش ازدواج می‌بینند

خبرگزاری فارس: معاون دفتر سلامت جمعیت خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سالانه 820 هزار زوج در کشور آموزش‌های هنگام ازدواج را فرا می‌گیرند.

سالانه 820 هزار زوج آموزش ازدواج می‌بینند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمد اسلامی در حاشیه دوره آموزشی نحوه پایش کلاس‌های آموزش هنگام ازدواج در کرمان اظهار داشت: بر اساس آمارهای دستگاه‌های رسمی کشور سالانه بیش از 890 هزار عقد در کشور ثبت می‌شود که از این تعداد بیش از 820 هزار زوج آموزش‌های هنگام ازدواج را فرا می‌گیرند.

وی با بیان اینکه بر اساس اطلاعات موجود، 93 درصد زوج‌ها آموزش‌ها را فرا می‌گیرند و هفت درصد از این آموزش‌ها بهره‌مند نمی‌شوند، افزود: با توجه به اینکه در مناطق محروم کشور مربی مرد کم داریم، مراجعه کنندگان برای فراگیری آموزش‌های هنگام ازدواج در این مناطق خانم‌ها هستند.

اسلامی با اشاره به اینکه با انجام برنامه‌های وزارت بهداشت و تامین نیروی مرد در این مناطق به طور قطع این آمارها به 98 درصد می‌رسد، گفت: در حال حاضر 46 دانشگاه علوم‌پزشکی کشور در 400 مرکز بهداشت آموزش‌های هنگام ازدواج را به زوجین ارائه می‌دهند.

معاون دفتر سلامت جمعیت خانواده و مدارس وزارت بهداشت در ادامه با اشاره به انجام بازنگری سرفصل‌های آموزشی زوج‌ها گفت: در این بازنگری نیاز زوجین شناسایی و با همکاری متخصصان رشته‌های مختلف و منطبق با چارچوب‌های مذهبی، فرهنگی و اجتماعی، این بسته‌های آموزشی تغییر کرد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در رهنمودهایشان فرمودند؛ آموزش‌ها و خدمات هنگام ازدواج باید به آموزش‌های پس از ازدواج نیز تداوم یابد، خاطرنشان کرد: در این راستا پیش‌نویس‌هایی تهیه شده و قرار است به صورت آزمایشی و با مشارکت نهاد خانواده ریاست جمهوری انجام شود.

برگزاری کارگاه آموزشی نحوه پایش کلاس‌های آموزش هنگام ازدواج

کارگاه آموزشی نحوه پایش کلاس‌های آموزش هنگام ازدواج در محل سالن سلامت دانشگاه با حضور معاون دفتر سلامت جمعیت خانواده و مدارس وزارت بهداشت امروز در کرمان برگزار شد.

مدیر گروه بهداشت خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان در حاشیه این کارگاه گفت: در این کارگاه کارشناسان مسئول بهداشت خانواده و کارشناسان مشاوره هنگام ازدواج شبکه‌های بهداشت زیر پوشش دانشگاه‌های علوم‌پزشکی کرمان، بم و جیرفت حضور داشتند.

محمدرضا پارسایی افزود: ضرورت آموزش هنگام ازدواج، مفاهیم آناتومی دستگاه ژنتیال، مفاهیم قاعدگی، بارداری، سقط، مراقبت و نحوه آموزش این مفاهیم به زوجین و چگونگی استفاده از وسایل کمک آموزشی برای انتقال این مفاهیم از موضوعات آموزشی این دوره آموزشی یک روزه بود.

وی بیان کرد: در این دوره یک کارگاه کامل آموزش هنگام ازدواج برگزار شد و شرکت کنندگان با نحوه برگزاری یک دوره آموزش هنگام ازدواج استاندارد آشنا شدند.

انتهای پیام/2446/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول