اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل روستایی استانداری تهران:

روستاهای تهران جلوه‏گاه گونه‏های گردشگری است

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور روستایی استانداری تهران، مناطق روستایی این استان را جلوه‏گاه گونه‏های گردشگری در فصول مختلف سال خواند.

روستاهای تهران جلوه‏گاه گونه‏های گردشگری است

حمید اردوخانی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: مجموعه مدیریتی استانداری از هر اقدام قانونی و منطقی درآمدزا برای مناطق روستایی تهران استقبال و حمایت می‏کند.

وی ادامه داد: ما هرگز به اینکه روستا و روستایی تنها از طریق کشاورزی و باغداری باید به کسب درآمد مشغول باشد، اعتقادی نداشته و نداریم.

اردوخانی اضافه کرد: اعتقاد ما در بخش اقتصاد روستایی بر این اصل استوار است که هر کاری که با جغرافیای روستا هماهنگی داشته باشد و وضع معیشتی مردم را بهبود بخشد، ممانعت اجرایی ندارد.

مدیرکل امور روستایی استانداری تهران افزود: در این بین، یکی از راه‏های رسیدن به درآمدی پایدار در نواحی روستایی توسعه صنعت توریسم است.

وی ادامه داد: فضای استان تهران برخلاف برخی تصورات به ‏ویژه در نواحی روستایی بسیار مفرّح و جذاب است.

اردوخانی اضافه کرد: در جنوب استان تهران و دشت ورامین جایگاه بسیار مطلوبی برای توسعه کویرنوردی به عنوان یکی از ابعاد صنعت پاک گردشگری دیده می‏شود که نمونه چنین سبک و سیاقی از جذب توریسم در کشورهای حوزه خلیج فارس نیز دیده می‏شود.

مدیرکل امور روستایی استانداری تهران افزود: شمال استان تهران نیز در همه طول سال به‏ ویژه ایام سرد همواره پذیرای علاقه‏مندان به ورزش و تفرّج زمستانی استانی، کشوری و حتی در قالب رقابت‏های بین‏المللی و جهانی است.

وی ادامه داد: به نوعی پیست‏های اسکی شمشک، دیزین و دربندسر واقع در مناطق روستایی هم‏نام خود توریسم ورزشی این استان را نمایندگی می‏کنند.

اردوخانی اضافه کرد: توریسم کشاورزی و یا در فرهنگ واژگان گردشگری بین‏المللی، «آگری توریسم» نیز جلوه بارز دیگری است که در اغلب نقاط استان تهران به‏ ویژه نواحی شمال‏شرق و شهرستان‏های پردیس، دماوند و فیروزکوه قابل مشاهده است.

مدیرکل امور روستایی استانداری تهران افزود: برخی از این جلوه‏های طبیعی نظیر تنگه ساواشی، چشمه اعلا، آبشار «کمرد»، «تیزآب»، «خمده» و ... همه و همه در آغوش گرم نواحی روستایی آرمیده‏اند.

وی ادامه داد: در این بین، هرگز نباید از توریسم مذهبی به عنوان ارزشی‏ترین جلوه‏های گردشگری غافل شد.

اردوخانی اضافه کرد: وجود فرزندان بزرگوار ائمه معصومین(ع) در استان تهران و مناطق روستایی اوج ارادت مردم ایران اسلامی به این اختران تابناک را نشان می‏دهد.

انتهای پیام/67009/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول